Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kaminskydd med små barn  (läst 25809 gånger)

TiB

• Dräng, på egen gård.
    • Småland
    • maskinochtryckluft.se
SV: Kaminskydd med små barn
« Svar #20 skrivet: 20 mar-13 kl 15:11 »
Allt detta låter märkligt för en som är så innihälvitta gammal som jag......... att inte barn lär sig vad som är varmt och kallt. Min ringa erfarenhet (har bara en son men sett många andras barn) är att ju yngre de är, ju lättare att lära. Och det har de alltid nytta av sen.
Fast han fick ju lära sig köra bil i lågstadiet, när han redan hjälpligt kunde handskas med dynamit. Tändstickor och tändhattar är en annan sak, men han fick ju se hur de fungerar.
« Senast ändrad: 20 mar-13 kl 15:14 av TiB »
En röst talade till mig ur kaoset och sade;
Le, var glad, ty det kunde varit värre.
Jag log, jag var glad, och det blev värre!

gotthard

« Svar #21 skrivet: 15 apr-13 kl 21:54 »
Hej på er!
Försöker mig på en "länk" till en annan tråd i samma ämne! För framtida infosökare...

http://www.alternativ.nu/index.php?topic=140924.0

Lycka till!

Bulan

• Västergötland
« Svar #22 skrivet: 16 apr-13 kl 14:10 »
Här kommer ett billigt tips! Vi löste det genom att återanvända en gammal spjälsäng som var kasserad för att botten trillat ur ;) Tog bort botten och ena långsidan, skruvade fast i två fästen i väggen....tada! Ett kanonbilligt och hyffsat "snyggt" kaminskydd  :) Har funkat hur bra som helst. Och när det är färdiganvänt blir det till ved  o:)

Bulan

Dela detta:

* Inloggade just nu

112 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

Vilken underbar inspiration!
/Anneli Ullergård

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser