Åh, jag vill skriva så himla mycket!
Det är otroligt kul att se att så mycket personer vill ut i naturen, jag kände mig rätt ensam där ett tag! Men min anledning är rätt enkel, jag är trött på det materialistiska livet vi lever i just nu, folk uppskattar inte kunskap ALLS verkar det som, dom flesta inriktar sig bara på sitt jobb och vad deras kompisar har för sig, vilket inte är så svårt när det står på facebook vad man gjorde gårdagen eller vem fan har en "relation" till, det går rätt snabbt att ta död på en hel kväll när man bara sitter och läser en massa skit som man inte har ett dugg nytta av. En vanlig svenssons vardag går ut på att strösurfa på communitys eller inte göra ett jävla skit, vilket är samma sak båda två, och sen i slutet av veckan supa sig skitfull och så är hela helgen borta, sen vips måndag och etc..
Jag tror det här med ett kollektivbooende skulle falla ihop till slut ändå, det skulle bli regler man vissa inte vill följa och att man jobbar för att få för lite för det man jobbat i slutändan för, ens dröm är ju faktist att inte vara bunden till regler som MÅSTE följas varje dag men om det vore så till sin egen rimliga nivå, att då ta hand om sig själv, som mat booende etc. visst är vi ett flockdjur och alla blir galna om dom är för ensamma ett längre tag, men hur galen blir man av att bli tvungen att gå i den ström som man är född i att leva idag då?, Du måste jobba betala hyra, betala räkningar du inte visste fanns?, jobba betala jobba blabal bletalaaaaaah!!.. Aja jag vet fan inte ens vart jag vill komma.. Men jag tror det största problemet ligger i hur man får tag på mat, skulle gärna uppskatta kommentarer eller lösningar på hur man som ett kollektivbooende i skogen löser matfrågan..
Själv har jag tittat på överlevnads serier i 3 år nu, och läst en ganska mycket om vad man behöver för att bo lätt och bo i tuffa vinterförhållanden.
Jag tror att förberedelse är viktigast av allt även om jag bara hade tänkt bo i skogen i ett år för att prova på det,
det finns ett par saker som jag själv vill förbereda mig på ganska mycket:
Sjukdomar, En bra utrustad förstabandlåda är ett måste. Och att jag ska försöka lära mig om dom vanligaste skador och symptomen för att kunna lösa dom själv.
Sovplats, Jag har tänkt mig en Hennessy Hammock Hyperlite A-SYM ZIPPER med Super shelter för extrema vinterförhållanden, man kan gå in på deras hemsida för mer info.
Värme: Dom verktyg jag har bestämt mig för att hantera ved och byggande av booende är 2 knivar och en ihopfällbar såg, Coldsteel Gurkha Kukri San Mai III, Coldsteel SRK, och sen en bra såg också, letar fortfarande.
Mat: Eftersom jag bara ska bo i ett år i skogen så tänker jag titta på mat som håller länge och tillförser mig med mycket fett vilket håller än mätt längre än vad kolhydrater gör, Pemmican är otroligt bra har jag kommit fram till, torkat kött blandat med smält fett på rätt sätt håller i rumstemperatur hela livet enligt vissa. Men stora säckar med ris blir nog det som som kommer att användas mest.
Det sociala: Jag hade tänkt ta med mig böcker, min klätterutrustning och gitarr och en jävla massa ritblock för att skriva texter, hålla dagbok och hålla mig sysselsatt, och har tänkt på solceller för att ladda batterier till pannlampa, mp3spelare osv.
Det är så otroligt mycket jag inte har tagit med i min beskrivning men att försöka förbereda sig på allt verkar inte kunna skada.
Och det hade ju inte alls varit fel om det bodde fler som en själv i närheten för att träffas på skitsnack eller lite skönt jam med gitarren. Man får väl hoppas