Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Bildtråd kycklingar 2011  (läst 56938 gånger)

Topsy

• Närke
SV: Bildtråd kycklingar 2011
« Svar #120 skrivet: 19 jun-11 kl 16:01 »
Hej!
Tänkte dela med mig av bilder av min lilla hönsflock. Har fått mina första kycklingar nu för en dryg vecka sedan och allt har gått så bra.
Dvärg cochin silke och vanlig, svarta hönor och vita tuppar. Samlade ihop 10 ägg under två dagar så jag fick ägg av alla hönorna och 8 kläcktes. De ruvades av en av hönorna men nu sköter alla om kycklingarna inklusive tupparna.  :D
Några bilder här och mer finns att se här: http://toypudel.se/kycklingar2011.htm
MVH
Caroline

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #121 skrivet: 22 jun-11 kl 20:54 »
Måste visa... otroligt söt tycker jag. Denna kycklingen är kläckt ur ett Sussex-ägg (inköpt) men finns Sussex i blått och/eller svart? Fick en svart kyckling också.

Och sen den här... bland det fulaste jag sett. Brukar Stor Kochin vara så sent befjädrade? Den är 4v.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #122 skrivet: 22 jun-11 kl 21:24 »
Vet ej om det finns blå men det finns svarta sussex med silverkrage, dock har jag aldrig sett dessa i Sverige.

Sedan...

Din sussexkyckling ser ut att ha fjädrar på fötterna och det är något som sussex däremot inte har. ::)
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #123 skrivet: 26 jun-11 kl 12:50 »
På Stor Kochin finns Late Featheringanlag. Jag har det i min grupp. Även om den ser så skabbig ut nu kommer den att få helt normala fjädrar med tiden. Det mest troliga är att det är en tupp (oftast dem det syns så tydligt på).
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #124 skrivet: 26 jun-11 kl 12:57 »
Ja, den kommer ju från dina ägg Azoo-Lina. Med tanke på HUR den fjädrar ut så tänker jag också tupp men kammen har inte börjat växa, inte ens blivit röd, alldeles blek. (har en marankyckling som definitivt är tuppig med väldigt röd kam som jag jämför med men det är kanske dumt)
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #125 skrivet: 26 jun-11 kl 13:12 »
Mina maraner har sett tuppiga ut långt tidigare än de stora Kochin. Jag tror att du ska tänka tupp så blir du glad om det mot all förmodan är en höna  ;)
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #126 skrivet: 26 jun-11 kl 13:35 »
Inte för att försöka förstöra men tycker Kochinen har en rätt "markerad" kam ir hur man ska säga. =/ Men jag har inte haft stor kochin själv så jag vet inte, hönorna kanske också kan ha det hos den rasen. Hos hönskycklingar som är blivande duktiga värphöns brukar de kunna ha lite mer markerad, större kam, dock blekfisa, den röda färgen kommer inte förrän de närmar sig könsmognad och sedan drar kammen igång o växa som bara på storleken den när det är dags för ägg. ;D Hos majoriteten av hönskycklingar brukar de dock ha väldigt minimal kam...

♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #127 skrivet: 26 jun-11 kl 15:09 »
Som sagt, med tanke på befjädringen så tror jag tupp, men en liten strimma hopp att det skulle råka vara en höna.  ;)

Lurpa

• Gästrikland
« Svar #128 skrivet: 27 jun-11 kl 07:47 »
När jag vaknade i morse så låg de en liten kyckling i kläckaren å pep   :-*
De är hålslag i ett till av äggen  ;D

Bor med min make, mina 3 barn, en powderpuff tik och 2 katter.
Jag samäger även några höns med min mamma (hönan-agda)

Lurpa

• Gästrikland
« Svar #129 skrivet: 28 jun-11 kl 09:51 »
Fem små dunisar vart det igår. Tror ni de kan komma nå flera av de andra äggen då jag inte ens har hål på dom eller är de bara å kasta dom?

bild iaf på de fem som kommit.

Lurpa

• Gästrikland
« Svar #130 skrivet: 01 jul-11 kl 13:23 »
Kycklingarna är nu 4 dagar gammla. Alla har fått hönsnamn i hopp om att de är hönor alla... även om de troligtvis inte rä så  :P  ;D

Märta

Kerstin

Hulda

Gullan:

och Gittan

Vilderness

• Norrbotten
« Svar #131 skrivet: 01 jul-11 kl 17:28 »
Nu har mina kycklingar flyttat in äntligen! :)
10 stycken Wyandotte är det, kläckta den 29 juni.

En fråga - det r bara 36 grader under lampan, men de ligger som om det är för varmt tycker jag... bör jag höja lampan?

American Painthorse, American Quarterhorse, Cocker Spaniel, Wyandotte, Bärbuskar, Trädgårdsland och Örtmedicin!

Lurpa

• Gästrikland
« Svar #132 skrivet: 01 jul-11 kl 20:03 »
Nu har mina kycklingar flyttat in äntligen! :)
10 stycken Wyandotte är det, kläckta den 29 juni.

En fråga - det r bara 36 grader under lampan, men de ligger som om det är för varmt tycker jag... bör jag höja lampan?

Va söta.

Mina hade 39-40 grader ett tag igår å de ville ändå ligga under lampan  :P iofs är mina dvärg kochin. Men läste på Linkoso's hemsida att mellan 34-39 grader är lagom. Å hon verkar ha bra koll  ;D

albra

• Novis men vetgirig
    • Värmland
« Svar #133 skrivet: 07 jul-11 kl 19:57 »
Halta Lotta på promenad med sina tre dagar gamla Brahmakycklingar. Det är mina allra första kycklingar ;)

K@rene

• Ønsker kontakt med alt.bönder i Väst-Värmland.
    • Värmland
« Svar #134 skrivet: 08 jul-11 kl 07:00 »
God morgon
Mina 7 silkehöns börjar bli "vuksna" med 9 veckor
En av dom försöker  gala då och då - men jag vet inte vem ennu
K
Gård i V-Värmland - 5 katter och 6 tuppar&höns - skog och mark - reser mellan världen och landet

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #135 skrivet: 08 jul-11 kl 07:15 »
Om du kan ta närbild på huvudena så man ser slör, kam o hätta ordentligt så kanske jag kan hjälpa o gissa vem som är kuckelikuaren. Av den "lilla" bilden så tycker jag den vita längst till höger ser lite tuppig ut. Tycker mig se små lappar under hakan och hättan är som lite glansig och mer peka bakåt än fluffig boll på skallen som hönorna mer har. :D

JohlinsHedemorahöns

• Gästrikland
« Svar #136 skrivet: 08 jul-11 kl 10:07 »

Kläcks hedemorisar för fullt här hemma. Här är de 17 som jag tog ut i hönshuset igår.

Lianne

• Västergötland
« Svar #137 skrivet: 10 jul-11 kl 23:32 »
Här är två av mina tio Hedemora kycklingar, blir 1 vecka på tisdag.
Har Hedemora höns, hund och tre katter

Lianne

• Västergötland
« Svar #138 skrivet: 10 jul-11 kl 23:34 »

Kläcks hedemorisar för fullt här hemma. Här är de 17 som jag tog ut i hönshuset igår.

Vad härligt med så många färger, alla mina är mörka.
Har Hedemora höns, hund och tre katter

Lurpa

• Gästrikland
« Svar #139 skrivet: 12 jul-11 kl 09:16 »
Mina små dv kochin kycklingar växer så de snakar. Jag har haft tur å alla 5 lever och värkar må bra.
De är rätt stor storleksskillnad på störst och minst dock. Men den minsta kom från ett ägg som inte var mycke större än ett japansk vaktel ägg. hör har ni störst och minst:

Dela detta:

* Inloggade just nu

278 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk tidning, börjat prenumerera nu xoxo
/Robbin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser