Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vad har ni för namn till era tuppar?!  (läst 51927 gånger)

reuben

• Småland
    • Närproducerat i Kalmar AB
SV: Vad har ni för namn till era tuppar?!
« Svar #180 skrivet: 09 jun-11 kl 21:53 »
Vi har två, Jussi och Björling.
Bor utanför Påryd med sambo, 40 höns, ankor, gäss, kattor, hundar, gute- och texelfår och en växande Linderödsbesättning. För första gången på snart 30 år utan hästar...

Ida91

• Värmland
« Svar #181 skrivet: 09 jun-11 kl 22:12 »
Jag har två Hedemora tuppar dom som är på bilden. Den stora rödbruna är Klas och den mindre vita är måns  :)
Har även haft en liten stig  :P

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
« Svar #182 skrivet: 13 jun-11 kl 16:48 »
Min lilla dvärgkochin heter Alfred =). Men vi måste nog byta tupp för hönorna Stalin och Hitler (sussex) är inte alls snälla med han...
//Lina

polly

• -
« Svar #183 skrivet: 15 jun-11 kl 23:12 »
Min snälla, trevliga och vackra isbartupp heter Ernst.
Givetvis efter Ernst Kirchsteiger, som är såååå mjuk och trevlig och alldeles ofattbart händig.

Hönsen härhemma kan skatta sig lyckliga, för min lille Ernst har allt de kan önska sig  ;)
backstugesittare i nordostskåne, har höns, katt, tax, häst & sambo..samt möss i väggarna.

Husetikurvan

• Bor i hus på landet.
    • Västerbotten
    • Made in Myckle
« Svar #184 skrivet: 16 jun-11 kl 22:57 »
Barnen har döpt var sin tupp så de heter "Bråker" och "Det vita Bråket". Men det är lite orättvist för de är inte bråkiga alls utan väldigt snälla.  ;D

karsten

• Södermanland
« Svar #185 skrivet: 17 jun-11 kl 09:13 »
Vår brahma tupp heter Freddie Mecury=)
Hönsmamman i klövsta

Turnit

• Västergötland
« Svar #186 skrivet: 17 jun-11 kl 09:34 »
Min senaste tupp får heta Helgonet då han blev så illa hackad i bakhuvudet att vi dödförklarade honom på kvällen....på morgonen sprang en liten livilig herre omkring....Dock har han ännu inte fått några fjädrar i nacken, så han ser lite lustig ut.....han går med sin donna och mysslar!!
Bor på landet med mina goa ungar, höns, kaniner,ankor och busiga katter !

cocosbusen

• Bohuslän
« Svar #187 skrivet: 26 jun-11 kl 18:16 »
Jag har en Friserad Dv Kochin som heter Eilert, och en en Brahma som heter Weiron (i ottan, om ni kommer ihåg från Nilecity) ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

286 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har tappat räkning på alla år vi läst denna. En av FÅ vettiga skrifter/guider till ett roligare o uthålligare liv. Aldrig tråkig. En idealisk present till alla som "vill själv" Tack Petter. (Behåll tian :-) )
/Allan o Kajsa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser