Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  En fundering på om min idé kan vara intressant..  (läst 1499 gånger)

HannaK

• Blekinge
En fundering på om min idé kan vara intressant..
« skrivet: 15 jan-11 kl 21:51 »
Har ett litet stycke mark som precis har blivit avverkat för att hästhagen skall förlängas i framtiden.
Jag och sambon har pratat om att ha ett par sommargrisar, men två grisar på nästan 0.5ha lär inte göra någon "nytta" om man vill ha det lite uppbökat..?

Tror ni att någon skulle vara intresserad av att husa sina 10-12 grisar på vår mark? Vi står för elstängsel, skydd och skötsel.. Grisägaren står för foder, halm och annat de kan tänkas behöva. Grisägaren skulle alltså släppa av ett gäng grisar här på våren och hämta dem slaktfärdiga på hösten. ;) Mot detta skulle vi då alltså vilja ha 1-2 grisar (för slakt), beroende på vad det skulle vara värt för någon som skulle vilja ha ett större gäng utegrisar för slakt men inte har tid och mark.

Är det en konstig idé? Frågan är ju hur och var man skulle annonsera för att ev hitta någon..?

Dela gärna med er av era åsikter och om ni har något tips ;D

Mvh

louise

• Gäst
SV: En fundering på om min idé kan vara intressant..
« Svar #1 skrivet: 16 jan-11 kl 16:41 »
För mig hade kanske nåt sånt varit intressant, men inte som en engångsföreteelse. 10 grisar hit eller dit nåt år kan man vara utan.

Existens?

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 17 jan-11 kl 09:41 »
Under dom förutsättningarna som du beskriver, dvs att ägaren står för foder och halm, så tycker jag ju att 1-2 grisar i betalt för er, är väldigt mycket, och inget jag skulle gå med på. En halva möjligen.  Det normala är ju att den som hyr in grisar, får betala...
Jag har lånat ut så som du beskriver, men betalningen är det arbete som grisarna utför.

louise

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 17 jan-11 kl 22:18 »
Ja, jo, jag reagerade också på betalningen men.. har inte tillräcklig erfarenhet för å bedöma tyckte jag. Och prio ett för mig var att det inte är lönt med en engångshändelse ändå.

Dela detta:

* Inloggade just nu

511 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser