Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Myskanks ällingar frågor  (läst 1408 gånger)

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
Myskanks ällingar frågor
« skrivet: 16 jan-11 kl 23:06 »
Jag har fått kasta ut mina ällingar i stora hönshuset av olika skäl.
Dom är födda på julafton .
Två av dom har tappat dunet runtom ögonen men inte den tredje + att den tredje ser lite "snällare" ut på blicken än dom andra två .
Är det två killar o en tjej då ?

Jag upptäckte oxå att ällingarna går o plockar/pickar på hönsens fjädrar ?? Varför ??

Tacksam för svar  ???
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Myskanks ällingar frågor
« Svar #1 skrivet: 17 jan-11 kl 15:42 »
Citera
Två av dom har tappat dunet runtom ögonen men inte den tredje + att den tredje ser lite "snällare" ut på blicken än dom andra två .
Är det två killar o en tjej då ?
Brukar inte synas på det viset. Det tar rätt lång tid innan hannarna får större knölar runt näbben. Man brukar framförallt se skillnad på kroppsformen när dom är yngre. Hannarna har längre bakkropp.

Citera
Jag upptäckte oxå att ällingarna går o plockar/pickar på hönsens fjädrar ?? Varför ??
För att dom är ankor och ankor måste pilla på allt  ::) Inte heller ovanligt att  dom nibblar hål på varandras vingpennor när dom börjar få fjädrar. Angående kal om ögonen... Det är inte så att dom nibblar på varandra ???
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Myskanks ällingar frågor
« Svar #2 skrivet: 17 jan-11 kl 17:44 »
Kan vara ska f´örsöka kika på dom mera.
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dela detta:

* Inloggade just nu

421 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Hittade den tidning hemma hos en vän. Fångade mitt intresse och jag uppskattade den bredd av artiklar. Har själv nu påbörjat en prenumeration
/Martin

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser