Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Färg?  (läst 2482 gånger)

Distorp

• Bor på gård med sambo, son och väldigt många djur!
    • Östergötland
    • Distorp Islandshästar
Färg?
« skrivet: 26 jan-11 kl 14:28 »
Hej!

Nu har jag kläckt fram ursöta små kycklingar för första gången =)

Har varit helt till mig över dessa små ägg så min sambo började nog bli orolig för om allt stod rätt till  :P

Är ju dock nybörjare på detta med höns och kycklingar, och undrar nu vad ni tror att dom får för färg? Dom är mest gula men med lite svarta prickar.

Är av blandningen Isbar/hi-line.

Hälsningar Johanna
Bor på landet med sambo, son, 40-talet hästar, två katter och ett gäng höns.

Ponnyrox

• Gäst
SV: Färg?
« Svar #1 skrivet: 27 jan-11 kl 11:17 »
Ooooo vad spännande!
 Jag har inget svar men jag är lika nyfiken som du! Jag är också ny hönsmamma o vi vill att någon av våra hönor ska börja ruva. Jag har lagt ut fuskägg för att de ska bli sugna. Hur gjorde du, kanske kan du ge mig lite tips?

Löparnäs

• Västerbotten
    • TjäderAndens
« Svar #2 skrivet: 27 jan-11 kl 13:12 »
Hej

Inte helt säker men tror att Isbar som ras ska vara grå i olika nyanser och att HI-line är vita..
så gissningsvis så blir dom grå eller vita med grå inslag..
Har höns för trevligt sällskap, ägg och kött

Baby Duck

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 27 jan-11 kl 18:45 »
Lycka till!

Jag har samma korsning som är 4 veckor nu, så dom är helt befjädrade.
Dom är helt vita med några enstaka fjädrar i grått..
Pappan var grå.
Benen är gula.

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #4 skrivet: 27 jan-11 kl 18:50 »

Har varit helt till mig över dessa små ägg så min sambo började nog bli orolig för om allt stod rätt till  :P

*hihihihi* Det är inte alls ovanligt... det är "hönsmamma-syndromet" du drabbats av, jag vet för jag är också drabbad! ;D
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Hönsakadurra

• Med djuren i fokus
    • Skåne
    • Fotoalbum
« Svar #5 skrivet: 28 jan-11 kl 13:04 »
om de är gula med mörka prickar så blir de säkert spättade.
Vallegården - En liten gård på Österlen, Skåne.
Besök oss live eller på www.vallegården.net
OBS. SÄLJER INGA AVELSÄGG!!!

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #6 skrivet: 28 jan-11 kl 21:40 »
om de är gula med mörka prickar så blir de säkert spättade.
Spättade höns är ljust gråblå när dom kläcks. Svartvitfläckiga eller blåvitfläckiga brukar vara helt vita.

Hy-Line är ett hybridmärke och det finns 5 olika Hy-Line hybrider. Hönorna har olika färger och olika färger på sina föräldradjur. Det är därför omöjligt att säga vad det kan bli för färg då det beror på vilken HyhLine hybrid som är förälder. Förmodligen kommer det att bli någon form av blandfärg och olika färger på kycklingarna :D

Här finns bilder på olika Hy-Line
http://www.hyline.com/aspx/products/products.aspx?navid=3
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #7 skrivet: 29 jan-11 kl 00:25 »
Misstänker att de kommer bli vita med lite svarta fjädrar här och där på kroppen. Brukar majoriteten av mina kycklingar från vita värphybridmödrar bli och de är gula med lite svart i dunet på en del ställen som små. Ture här under är ett exempel *RIP dumture som vägrade gå in SÅKLART en kväll när inte Emil var hemma och kunde hjälpa fånga in honom  =/  :'( räven...*.

Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Distorp

• Bor på gård med sambo, son och väldigt många djur!
    • Östergötland
    • Distorp Islandshästar
« Svar #8 skrivet: 31 jan-11 kl 20:49 »
Tack för era svar =)

Ponnyrox: jag har kläckt fram i maskin, men hoppas att någon av mina unghöns som precis börjat värpa ska lägga sig sen.

Bor på landet med sambo, son, 40-talet hästar, två katter och ett gäng höns.

Dela detta:

* Inloggade just nu

335 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- En tidning med djupa rötter.
/Margit

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser