Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  hemmagjord köldridå går det?  (läst 3102 gånger)

Midsommaren

• Bohuslän
hemmagjord köldridå går det?
« skrivet: 02 feb-11 kl 11:44 »
Jag är så trött på att det jämt blåser in snö och väta i liggahallen hos hästarna.  Dessa köldridåer av plast är ju inte billiga.

Finns de verkligen ingen billigare lösning på problemet? Någon som gjort en hemmagjord?

Körven

• Värmland
SV: hemmagjord köldridå går det?
« Svar #1 skrivet: 03 feb-11 kl 10:18 »
Jag hade två vanliga lättviktsressening som jag spikat på en läkt nertill så det inte skulle fladdra förmycket.Det var som en ridå på teatern,med öppning i mitten,där läckten saknades på ca två meter.Det var mestadels på sommaren dom var inne i vindskyddet,eller om dom fick mat där inne.
Agent i underlättelsetjänsten.
Lurar aldrig den fattige eller förför gammla kärringar.

Mata

• Södermanland
SV: hemmagjord köldridå går det?
« Svar #2 skrivet: 06 feb-11 kl 12:02 »
 Jag känner en som har en rejäl yllefilt i dörren för sina oxar och en häst. Den är hel (alltså inga tjusiga öppningar) men de går utan bekymmer ut och in där. Men en släpper inte in något ljus vilket ju är en fördel med plast. Men urs, plast är så trist. Jag står just i begrepp att köpa köldridå ändå...

Dela detta:

* Inloggade just nu

267 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser