Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönorna lägger sig  (läst 1256 gånger)

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
Hönorna lägger sig
« skrivet: 08 feb-11 kl 13:25 »
Alltså... mina hönor har fått tuppjucket!  ;D De har så mycket vårkänslor i kroppen att de lägger sig för mig när jag kommer in i hönshuset. Tror de att jag är tupp eller???  ::)

Den höna som oftast gör så här har int börjat värpa än... borde hon inte sätta igång snart? (:)
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Neiklot

• Gäst
SV: Hönorna lägger sig
« Svar #1 skrivet: 08 feb-11 kl 13:30 »
Öh.. haha!

;D

Dom är väl som fruntimmer i allmänhet..  :-X
(Nej!  :P)

Dom har nog bara väldigt mycket "vårspritter" i sig nu.
Och är tuppen med på noterna så lägger dom sig väl för vad som helst.

Som en brunstande katt ungefär. :)

Nu är det lite mer ljus om dagarna och jag tyckte faktiskt att jag kände lite värme från solen idag! Så värpningen kommer nog igång snart.

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
SV: Hönorna lägger sig
« Svar #2 skrivet: 08 feb-11 kl 14:15 »
Till saken hör att de stackarna inte har nån tupp. :-\ Inte jag heller för den delen. *hahahaha*

Jag har ju bara tre hönor så jag hoppas hon börjar värpa snart! Håller tummarna att det redan blir idag.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

253 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Kvartalets höjdpunkt för mig, när det nye Åter kommer!
/Ann-Louise L

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser