Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hönorna lägger sig  (läst 1259 gånger)

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
Hönorna lägger sig
« skrivet: 08 feb-11 kl 13:25 »
Alltså... mina hönor har fått tuppjucket!  ;D De har så mycket vårkänslor i kroppen att de lägger sig för mig när jag kommer in i hönshuset. Tror de att jag är tupp eller???  ::)

Den höna som oftast gör så här har int börjat värpa än... borde hon inte sätta igång snart? (:)
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Neiklot

• Gäst
SV: Hönorna lägger sig
« Svar #1 skrivet: 08 feb-11 kl 13:30 »
Öh.. haha!

;D

Dom är väl som fruntimmer i allmänhet..  :-X
(Nej!  :P)

Dom har nog bara väldigt mycket "vårspritter" i sig nu.
Och är tuppen med på noterna så lägger dom sig väl för vad som helst.

Som en brunstande katt ungefär. :)

Nu är det lite mer ljus om dagarna och jag tyckte faktiskt att jag kände lite värme från solen idag! Så värpningen kommer nog igång snart.

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
SV: Hönorna lägger sig
« Svar #2 skrivet: 08 feb-11 kl 14:15 »
Till saken hör att de stackarna inte har nån tupp. :-\ Inte jag heller för den delen. *hahahaha*

Jag har ju bara tre hönor så jag hoppas hon börjar värpa snart! Håller tummarna att det redan blir idag.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

384 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser