Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Allmäna anklesen tråd  (läst 15984 gånger)

mita67

• Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
SV: Allmäna anklesen tråd
« Svar #60 skrivet: 06 feb-13 kl 20:06 »
Var fan är min anka???? Var borta 1 1/2 timme med hundarna och vips så var en anka borta. Bor mitt i ett samhälle med hus åt alla håll och kanter. Klockan var mellan halv nio och tio och snön vräkte ner. Fullt med spår i nysnön efter ankorna och inget annat och ändå saknas en svart löpanka. Inte en fjäder kvar efter henne. Misstänker räv, det gör jag alltid för här finns mängder. Tog en skabbis för 3 veckor sedan och grannen sköt en skabbis för 2 veckor sedan. Men borde det inte finnas spår efter räven och åtminstone nån fjäder, borde inte resten av gänget vara lite hispiga istället för att vagga omkring som om inget hänt? Säkert nån elak människa som tagit Irene och ätit upp henne, men det är mer mat på flera av de andra. Verkar himla konstigt alltihop......  ???

getalina

• Haui that Skanunga ærliki mææn toco vitar uræt ald
    • Halland
« Svar #61 skrivet: 06 feb-13 kl 20:09 »
Hjälper det inte att gå runt och kvacka? Eller spela in ankorna på bandspelare ( fast sådana används väl inte nu för tiden :-[ ) och använd den.

Hon borde väl svara om hon bara kommit bort?

Hoppas du hittar henne.  :-*

tinna.m

• Skåne
« Svar #62 skrivet: 06 feb-13 kl 22:00 »
mita67, Jag var av med två unghöns igår em, inte en fjäder som berättade vad som hänt. Letade med ficklampa under ynkligt muttrande, nattade resten och misstänkte tvåbeningar då jag varit iväg en sväng.
I morse hittade jag dom på altanen.. bakom en skiva, där de gått in som i en strut, och backar dom då blir det som med badmintonbollar: Tvärspjärn!
När jag fått ut dom hittade jag årets första ägg.. 31gram :) Tror det kan va lika med din anka, vill värpa ifred :)
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

hajens

• Skåne
« Svar #63 skrivet: 08 feb-13 kl 22:31 »
Men borde det inte finnas spår efter räven och åtminstone nån fjäder, borde inte resten av gänget vara lite hispiga istället för att vagga omkring som om inget hänt? Säkert nån elak människa som tagit Irene och ätit upp henne, men det är mer mat på flera av de andra. Verkar himla konstigt alltihop......  ???

borde det finnas spår efter räv så borde det finnas spår efter människor om du nu misstänker dem. Eller vad säger du!?
Svensk gul anka, hedemorahöns och kopparmaran
http://billinge22.hemsida24.se/

Hea

• Värmland
« Svar #64 skrivet: 10 feb-13 kl 00:17 »
Räven tog två löpankor för mig för en tid sedan utan att det fanns ngt som helst spår efter några fjädrar. Jag upptäckte att det var två bort när jag gick ut för att fylla på deras vatten :( Vår hund spårade upp honan som låg utanför staketet men hanen den såg vi aldrig till. Så nu får de endast gå fritt när vi är ute  :'(.

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #65 skrivet: 10 feb-13 kl 01:06 »
här har räven tagit stora myskhanar utan ett spår. den enda gången det blev spår var när den fick tag på en mindre gås
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

mita67

• Blekinge
    • Sitt, Ligg och Lek
« Svar #66 skrivet: 10 feb-13 kl 07:54 »
Jag tror absolut att det är räven som varit framme. Kan en katt ta en löpanka? Jag trodde kanske att de andra skulle vara skärrade om något djur tagit en av deras kompisar, men de var lugna som vanligt.

Neinor

• Since I am dead I can take of my head
    • Västmanland
    • Dissolve
« Svar #67 skrivet: 10 feb-13 kl 22:22 »
ofta lugnar djuren ner sig väldigt snabbt efter en rävattack. I alla fall ankorna tycker jag. Hönsen kan vara skärrade en längre stund, men ankorna verkar gå tillbaka på normalläge ganska snabbt.
Does this hairspray make me look fat?
www.dissolve.blogg.se

Dela detta:

* Inloggade just nu

350 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser