När jag kläcker för andra, dvs de lämnar ägg, jag desinficerar, jag sköter dem i min kläckare, dom hämtar dagen efter kläck, så tar jag 10kr/ägg. Har jag inte igång kläckaren för eget bruk utan startar den enkom för någon annan tar jag 200kr till för elen.
När jag säljer egenuppfödda kycklingar så tar jag 50kr för daggamla och lägger till 5-10kr/ vecka för mat skötsel priset beror på om det är en Chabo eller en Jersey Jätte

Om jag skulle kläcka för någon annan och hålla kycklingarna i låt oss säga 5 veckor så skulle jag nog ta 35-60kr/ägg dom lämnar beroende på ras. Jag skulle inte göra avdrag för ägg som inte kläcker eller för kycklingar som dör innan 5 veckor, utan se det som kompensation för jobbet.
Om dom lämnar ex 10 isbarägg och betalar 450:- så är det ju rätt sannolikt att dom får hem 6 kycklingar på 5 veckor. Skulle dom köpa 6 femveckors isbar hos mig hade dom fått betala 6X75kr=450kr. Går det bra och dom får hem 7,8 eller 9 (inte omöjligt) så har dom gjort en bra affär

Samtidigt har du inte haft kostnader för att producera äggen och det finns ju alltid en chans att det inte blir mer än 3...