Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Pepino  (läst 4802 gånger)

vicky-g

• Västmanland
Pepino
« skrivet: 21 feb-11 kl 14:44 »
Hej!

Någon som har erfarenhet av att odla pepino?

Har fått för mig att jag ska odla det, men har ingen aning om något. Köpte min första pepino frukt i helgen. 24 kr!!!! Hutlöst!! Läste på nätet att det var en frukt med mycket få frön. Så när maken var iväg och handlade dagen efter bad jag honom köpa en frukt till för säkerhetsskull. Sen öppnade jag frukten och ja vad ska jag säga??? Mycket frön är det.  ;D Så jag är 48 kr fattigare och ägare av en hel hög pepinofrön.

Dags att exprimentera!  ::)

evel

• Uppland
SV: Pepino
« Svar #1 skrivet: 21 feb-11 kl 14:51 »
Spännande! Lägger ett hundöra  :)
* Hundar * Katter * Hästar * Vaktlar *

highland

• Halland
« Svar #2 skrivet: 19 mar-11 kl 19:17 »
Jag har testat men tyvärr med klent resultat. Har haft plantorna i två år, första året blev det några små smaklösa frukter på den ena den andra blommade men inte mer sen förra sommaren ingenting så jag lät dom faktist stryka med i frosten mkt pga platsbrist till allt annat man vill övervintra. Vet inte vad jag gjorde för fel, testade både ute och i växthus men nja inget för mej. Lycka till och hoppas det går bättre för dej :)
Dansa vilt min själ men lär dej aldrig marshera

rosita51

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 20 mar-11 kl 08:44 »
Jag odlar pepino och får några få frukter varje år (frukterna är något mindre än de man köper i butikernas fruktdiskar). Jag har haft plantorna både i kruka och på friland, det funkar lika bra. Jag övervintrar plantorna i 5-10 grader och med extraljus. Jag minns inte om det var en stickling eller från frön av köpefrukt  :-\

Lycka till med dina plantor!
MVH Rosita zon 1

vicky-g

• Västmanland
« Svar #4 skrivet: 21 mar-11 kl 18:04 »
Fröna har grott, men inte mycket mer. Får se hur det går.

Dela detta:

* Inloggade just nu

348 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser