För det står ju på hemsidan att det ska placeras i rumstemperatur, och om det inte blir varmare än 20 grader så är det ju ingen mening att ha taket överhuvudtaget ju... 
drog igång mitt eget värmetak nu i helgen då det är kycklingar på gång.... och med tanke på det man läst här på forumet om krånglande tak så kände jag att jag behövde testa det...
jag har taket inställt på samma höjd som förra året och ställer termostaten på högsta (jag köpte det förra sommaren och det fungerade då utmärkt....)
vad jag kan konstatera efter mina tester är att mitt tak (på den höjden jag har det och termostaten på max) värmer golvet under taket till 15 grader över temperaturen i rummet det står i.
ute i ladugården blir det +15 om det är nollan i rummet, +20 på eftermiddagen när temperaturen i rummet stigit till +5.
När jag ställde in det i grovhallen i vårt hus där det är +15 så visade termometern under taket +30. (vilket stämmer bra överens med det jag hade det inställt på i somras/höstas... och +15 är ungefär vad det är inne i ladugården då)
Vänder jag på taket och lägger ute-delen av termometern direkt på taket så visar den +45 när jag har det inne i hallen, betydligt svalare då den är ute i ladugården (kommer inte ihåg exakt siffra)...
så uppenbarligen är taket väldigt känsligt för omkringliggande temperatur, men det bör definitivt bli mer än +20 om man har taket i rumstemperatur...