Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Blå pelargon??  (läst 2609 gånger)

Razmusen

Blå pelargon??
« skrivet: 17 jul-06 kl 09:57 »
Hej!
Jag var in på odla.nu för en tid sen och fick se att dom hade blåa pelargoner och jag köpte 3 st.
Det började bli knoppar i pelargonerna och full av förväntan undrade jag hur dom skulle se ut,inte f*n blev dom blåa.
Dom blev ljusrosa,okej visst är ljusrosa fint också.
Nu undrar jag om det finns blåa pelargoner ???

Filip Skräplund

Re:Blå pelargon??
« Svar #1 skrivet: 17 jul-06 kl 10:00 »
Det kanske är som med syrenhortensia (tror jag den heter)?
Dess blommor blir blå i sur jord och rosa i alkalisk jord, eller kanske var det tvärtom...
"I never did give anybody hell. I just gave them the truth and they thought it was hell."  Harry S. Truman

manna

• -
Re:Blå pelargon??
« Svar #2 skrivet: 17 jul-06 kl 14:37 »
Hortensia blir blå i sur jord. Om färgen ska bättras på, finns det speciellt preparat att dänga på. Kanske funkar det på pelargoner oxå.
Tycker du att det är upprörande? Jag tycker att det är roligt. Det är därför jag är gladare än du är.

http://hemmaljunga.blogspot.se/

Dela detta:

* Inloggade just nu

129 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Precis som flera andra skriver så är det här en tidning som aldrig tycks bli inaktuell. Det senaste numret är precis lika intressant som det som kom för flera år sen. Att varje nummer har ett sorts register på baksidan som ger en snabb överblick av vad tidigare nummer sedan många år tillbaka har handlat om, gör det lätt att hitta precis vad man vill läsa om just nu.

Har man läs-svårigheter kan man dock ha lite invändning mot det lilla typsnittet och den täta texten, speciellt annonserna och baksidorna med extra liten text mot en flerfärgad bakgrundsbild.
/Jennifer

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser