Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hmmm... vaktel som Chips. ;D  (läst 6439 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Hmmm... vaktel som Chips. ;D
« skrivet: 03 mar-11 kl 14:05 »
... Är vad jag fick upp i skallen och bidrog med. ;D OLW har en ny tävling i år om vem som ska få sin smak i chipshyllan. Kul grej, vill testa vara med tänkte jag... Men vad ska jag hitta på för något? ::) ... Kollar igenom andras och hittar allt möjligt "udda" varav en del riktigt extremt udda. Tänkte - Finns det något udda/annorlunda/nytt, men som kanske ändå inte är så extremt (typ som chips med smak av kanelbullar, kaffe och saft, geleråttor eller något ;D).

Hmm... Bacon verkar vara populärt, men vad kan man lägga till... Så slog det mig - VAKTEL! ;D
Så skapade min lilla påse vid namn "Bacon Wrapped Quail", så får vi se vad folket tycker... ::) Själv skulle jag kunna tänka mig testa iaf, kan väll inte smaka förjävligt iaf... Eller man vet ju aldrig. ::)  ;D

Så försökte jag göra en liten passande bild till också... ::)
http://www.mysmatchen.se/galleri/?q=bacon

På sidan kan ni göra er egen påse om ni vill och rösta på smaker andra kommit som förslag med. ;D

« Senast ändrad: 03 mar-11 kl 14:08 av Linkoso »
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

evel

• Uppland
SV: Hmmm... vaktel som Chips. ;D
« Svar #1 skrivet: 03 mar-11 kl 14:31 »
Undrar om de skulle smaka bra i kombination med potatissallad och stekt kyckling?
Det blir väl lite dubbelt av allt att äta grillad vaktel till?  o:)
* Hundar * Katter * Hästar * Vaktlar *

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #2 skrivet: 03 mar-11 kl 22:33 »
*Seg med feber* :P

Fattar inte...  :-[ Menar du chipsen till potatissallad o kyckling eller menar du potatissallad o kyckling som "chipsform"? ;D
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Aklejan

• -
« Svar #4 skrivet: 03 mar-11 kl 22:45 »
Guach! Jag fattar inte varför jag läser sånt här...  ::)
Men...jag röstade på din påse Linkoso!  ;D
Vad vinner du?

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #5 skrivet: 03 mar-11 kl 22:51 »
Tack både Vargis och Aklejan! :)

Man kan vinna 100 000kr + att man får sin smak släppt så att folk kan köpa den i chipshyllan.
Så in med er och hitta på något skoj om ni vill vara med och tävla! ;D

Kom ihåg att om man ska ha någon bild med så får man ENDAST använda bilder man har tillåtelse till (enligt reglerna). Alltså foton man tagit själv t.ex.
« Senast ändrad: 03 mar-11 kl 22:54 av Linkoso »

evel

• Uppland
« Svar #6 skrivet: 03 mar-11 kl 22:55 »
*Seg med feber* :P

Fattar inte...  :-[ Menar du chipsen till potatissallad o kyckling eller menar du potatissallad o kyckling som "chipsform"? ;D

Nämen  ;D

Menar chipsen som tilltugg till mat så att säga, grymt gott och grymt onyttigt.... :)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #7 skrivet: 03 mar-11 kl 22:57 »

Nämen  ;D

Menar chipsen som tilltugg till mat så att säga, grymt gott och grymt onyttigt.... :)

Jaaaahaaa! ;D ::) Nu hänger jag med, och håller med. ;D Inte ofta man får uppleva det dock. ::) Är väll om man käkar tacos någon enstaka gång ibland. ::) ;D

Aklejan

• -
« Svar #8 skrivet: 03 mar-11 kl 22:57 »
Tack både Vargis och Aklejan! :)

Man kan vinna 100 000kr + att man får sin smak släppt så att folk kan köpa den i chipshyllan.
Så in med er och hitta på något skoj om ni vill vara med och tävla! ;D

100 000  :o :o :o
Jisses... Jag som aldrig äter chips....hm *Tänker*
*Hur kunde jag bli inblandad i det här*  ::)
Men för 100 000 kunde jag typ starta upp ett rättvisemärkt hönseri...
Köpa ett ruckel i Norrland ¤ En Tinker häst å ..... fasen, jag lär nog komma på någon frestande smak.. :P

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #9 skrivet: 03 mar-11 kl 22:59 »
outsch allt gott finns redan.. Kan inte tänka mig att tex choklad chips är seciellt gott :x
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #10 skrivet: 03 mar-11 kl 23:02 »
outsch allt gott finns redan.. Kan inte tänka mig att tex choklad chips är seciellt gott :x

Haha, ja... Det var någon som innehöll - Lakrits och peppar. ;D Sedan någon "läskchips" (som låg rätt bra till). Med smakerna av cola, hallonsoda mfl. xD
"Fett chips" - Smör, rapsolja, olivolja... ... Inga kryddor... Bara flott. xD Finns hur mycket som helst att titta på. ;D

evel

• Uppland
« Svar #11 skrivet: 03 mar-11 kl 23:07 »

Det finns ju ett nytt crispgodis, typ salta havrepuffar med mjölkchoklad... Ganska gott :)

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #12 skrivet: 03 mar-11 kl 23:27 »
Trodde först du skulle skiva vaktlar och fritera...

Jag röstade på dig Linkoso men jag vet inte om jag skulle vilja smaka på riktigt...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Daniel Sörensen

• Södermanland
    • Fotoalbum
« Svar #13 skrivet: 03 mar-11 kl 23:30 »
Vadårå? Grillad vaktel och bacon i en mix låter gott :D

Buffe

• Halland
« Svar #14 skrivet: 03 mar-11 kl 23:31 »
Jag har också röstat på vaktelchipsen. ;D

Rakadero

• Västergötland
    • Reflections of Rachel
« Svar #15 skrivet: 03 mar-11 kl 23:33 »
Vadårå? Grillad vaktel och bacon i en mix låter gott :D

Jo, fast är inte så förtjust i chips...
Fyrtiotalet underbara hönor och tuppar av raserna vit leghorn, brun leghorn, blomme, australorp, sussex, plymouth rock, orpington, rir, lohmann och några blandningar mest leghorn-blomme-lohmann. Sju älskade katter. Två välartade söner. En händig make. Och så jag...

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #16 skrivet: 04 mar-11 kl 00:07 »
Jag röstade på dej Linkoso så klart men jag kunde ju ingte motstå att lägga ett eget bidrag oxå med "Spicy Piña Colada"  ;D
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Dalton

• Dalsland
« Svar #17 skrivet: 04 mar-11 kl 00:15 »
När jag var i Thailand för massor av år sedan fanns det chips med kycklingsmak så vaktelchips borde ju funka. :)
Jag har för mig att de smakade typ brunsås, ingen aning vad som egentligen var smakämne där...  ::)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #18 skrivet: 04 mar-11 kl 08:40 »
Jag röstade på dej Linkoso så klart men jag kunde ju ingte motstå att lägga ett eget bidrag oxå med "Spicy Piña Colada"  ;D

Va någon anledning hitta inte jag din när jag sökte på namnet?  ???

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
« Svar #19 skrivet: 04 mar-11 kl 08:43 »
Ja, men Baconchips ÄR gott. ;D Då tänker jag sådana här "snacks" som man brukar kunna köpa till bio och sådant. ;D Och paprikakryddade är goda också, o chili... Så lite vaktel på det... ::) Fast frågan är ju hur OLW skulle krydda chipsen på för sätt som ska ge intrycket av att det är vaktel iblandat. ::)

Finns ju en maträtt som är baconlindad vaktel också. ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

375 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Otroligt mycket läsvärda artiklar. Jag väntar alltid med spänning på nästa nummer, en otroligt bra tidning!
/ Pia Elldalen

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser