Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tuppen tappade huvudet...  (läst 5949 gånger)

Hovnoret

• Hönsen får mig att må bra
    • -
    • Hovnorets hedemorahöns
SV: Tuppen tappade huvudet...
« Svar #20 skrivet: 06 mar-11 kl 09:39 »
Vår nuvarande tupp är aggressiv som bara den. Men med det stora skillnaden att han inte visar aggressivitet mot människor allt annat däremot tolereras inte. Dock hade han och jag en kraftmätning när han var tonåring. Han fick fet med smörj och lärde sig läxan väll för nu äter han gärna ur handen och är hur trevlig som helst att ha att göra med.  Det var två år sen.

Tycker faktiskt så som många beskriver här att man kan ge hormonstinna ungtuppar en chans, men en vuxen som det slår slint på skulle jag äta upp samma dag.

allvetarn

• Skåne
« Svar #21 skrivet: 06 mar-11 kl 09:42 »
Den första videon där linkoso, jag hade en sån typ för några veckor sedan, en tupp som jag kläckte i maskin, han belv väldigt ilsken. Visserligen bara en dvärgtupp, men inget roligt att man inte kan gå in i hönsgården äns utan att bli anfallen. Sen har jag en syster dotter på lite mer än 1 år som tycker det är jätte roligt med hönsen men jag vågade ju inte låta henne va nära han.. Han fick åka till Tupp himlen!

Mvh Allvetarn
Brevduvor, höns

Smic

• Sara. Men ibland är det Johan som skriver :)
    • Västergötland
    • Västergården
« Svar #22 skrivet: 06 mar-11 kl 10:16 »
En aspekt till på det hela är att även om de är tonåringar så har man ju ofta inte bara den tuppen... Utan den har tre-fyra bröder också! Och om man då bara har möjlighet att behålla en, eller ingen alls, så behöver man inte mer anledning än så...
Min badboy var ju den som var tamast när den var yngre, så jag gav honom ändå en chans extra att skärpa sig.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #23 skrivet: 06 mar-11 kl 11:28 »
Shit, va hårda ni är. Noll tolerans. Tur att man inte är tupp.

Ja, det är synd att man inte kan ha likandan noll tolerans på folk.  ;D

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Just_me

• Småland
« Svar #24 skrivet: 06 mar-11 kl 19:22 »
Vår tupp hoppade på mig och bet mig igår.
Just nu skyller jag på att det varit lite social kontakt med dem under vintern, ska försöka mig på att var amer med dem.
Jag kommer inte kunna ta bort Diesel, han har varit favoriten sen han kom :(
Men kanske gör vi bäst i att inte ha några kycklingar i år :/ Om han inte blir snällare av lite TLC från mig förstås.....

Dela detta:

* Inloggade just nu

322 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser