Jag tänkte att jag skulle göra ett lite roligare hem till mina dvärghamstrar. Så jag tog vårat gamla 100-liters akvarium, fyllde det med jord och började odla. För någon vecka sen planterade jag lite torkade ärtor. Jag lät dom ligga i blöt några timmar och tryckte sen ner dom i jorden. Dom växer bra. Sen fick jag hem lite havre från stallet. Havre har jag odlat till katterna förut, så jag tänkte att det ju skulle vara enkelt. Jag spridde helt enkelt ut havren över jorden, vattnade och väntade. Eftersom ärtorna redan växte på bra så kan jag inte "trycka ner" dom i jorden, det skulle knäcka ärtorna. Alternativet är ju att jag trycker ner fröna en och en, men det blir ju väldigt jobbigt. Jag har iaf vattnat varje dag, men har ännu inte sett minsta spår av groddar. Det har gått 3 dar snart, ska det ta så lång tid eller har jag gjort nånting fel? Hur ska jag göra istället?
Bakrundsinfo (om det behövs?): Akvariet är till hälften fyllt med vanlig matjord. Glaskivan är borttagen, istället har jag satt överdelen på en gallerbur uppepå. Det står någon meter från mitt fönster som vätter söderut, tror jag. Brukar ha gardinen fördragen till runt 12, så dom får iaf lite ljus varje dag. Vattnar gör jag som sagt varje dag med en liten vattenspruta.