Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hjälp! Hål på ägg.  (läst 2123 gånger)

allvetarn

• Skåne
Hjälp! Hål på ägg.
« skrivet: 05 mar-11 kl 16:14 »
Min en brahma höna ligger på ägg, när jag lös de 7 äggen efter en vecka så var där till besvikelse bara 2 som var befruktade, menmen..
Nu idag när jag gick ut till henne o skulle kolla till äggen var där hål på de ena befruktade, äggen skulle komma om en vecka, hålet var kanske en halv cm långt o brett, där var fortfarande lite ägg skal kvar i hålet, så det är inte helt öppet. Finns det någon chans att kycklingen klarar sig????? :-\

Mvh Allvetarn
Brevduvor, höns

Hönsbonde

• Är frälst på befjädrade fän:)
    • Södermanland
    • ..
SV: Hjälp! Hål på ägg.
« Svar #1 skrivet: 05 mar-11 kl 20:46 »
Risken för uttorkning finns, men låt naturen ha sin gång. Är ju trots allt en 50-50 sist du är i, tråkigt när sånt händer..men jo hinnan då? hur ser det ut med den är den öppen eller stängd? för det ökar ju chansen lite lite grann iaf//  Hoppas på det bästa.
Myskänderna Göran, Ida och Doris bekämpar sniglar och andra odjur våren sommaren hösten till ända:) tillsammans med Ölandsgässen  Mårten och Martina som bekämpar ogräsens framfart..detta är en Livsstil av sällan skådat slag..det är just det! som gör allt till välbehag;)

tinna.m

• Skåne
« Svar #2 skrivet: 05 mar-11 kl 20:57 »
Sätt en bit tape över hålet. Runda till kanterna på tapen.
Mest Blues & Jazz i huvet. Bakmes&Snoa. Åså Country

allvetarn

• Skåne
« Svar #3 skrivet: 05 mar-11 kl 21:06 »
Tack för svaren, jo det ser tyvärr ut som om det är hål på hinnan med, men det är svårt att se, rätt mycket av skalet sitter kvar..
Men kan ju alltid prova med en bit 'tajp', går det så går det..
Hoppas det sista ägget håller en vecka till då, så jag får någon kyckling..

Mvh Allvetarn
Brevduvor, höns

Dela detta:

* Inloggade just nu

316 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Så mysig, inspirerande och härlig tidning! Sätter igång en känsla av att allt är möjligt. Vill bli självhushållare nu! I framtiden ska vi ha våran gård och Jag längtar så! Livet kan vara bra underbart och det är värt att kämpa för sin dröm så vi kan leva på riktigt. Inte i samhällets ekorrhjul utan ta tillvara på livet till fullo.
/ Linda

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser