Mitt senaste inlägg var inte någort angrepp på någon! Förstår inte hur någon kan tolka det så. Jag ville bara klargöra att reglerna för produktionsdjur är avsevärt enklare än för sällskapsdjur. Sedan spelar det ingen roll om det är små Hermeliner eller Belgisk Jätte som används. Alla går att äta.
Enda nackdelen med produktionsdjur (matkaniner) är att ni måste ha förprövning från första kaninen.
Gösta
Jag känner mig inte det minsta angripen och har inte tolkat aktuellt inlägg som ett angrepp på någon. Det verkar inte skiesabove heller ha gjort. Jag tror ingen känner sig påhoppad, faktiskt.
Mitt senaste inlägg var för att
förklara varför jag personligen inte är rädd för att mina kaniner skulle klassas som produktionsdjur, inte för att
försvara mig. Först försökte jag förstås skämta, då du skrivit "Förstår inte rädslan för att klassas som produktionsdjur???" vilket om man är petig ska läsas som att det är vi människor som ska eller inte ska klassas som produktionsdjur och inte våra kaniner. Jag tyckte det var lite kul att fundera på om hur det skulle kännas om man själv blev klassad som produktionsdjur...

Speciellt med tanke på att jag själv är en ganska improduktiv person!
Ang raser menade jag inte att mina kaniner (rasen Rhön, som nyligen tagits upp i Nordisk kaninstandard) skulle vara oätliga eller ens olämpliga att slakta. Jag menade att det är dumt att gå över ån efter vatten (över Östersjön för kaniner...). Det finns alldeles säkert raser som är bättre lämpade för produktion är Rhön att köpa på närmre håll och det skulle varit både billigare och enklare att skaffa gottisar eller NZ red i Sverige om det var kött som var mitt primära intresse.