Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kommunisten och liberalen  (läst 4779 gånger)

Tacitus

• Ångermanland
SV: Kommunisten och liberalen
« Svar #20 skrivet: 14 mar-11 kl 10:59 »
Välkommen in i debatten.

Visst är det sant att staten idag inte riktigt fyller sin funktion med heder, men jag tänkte mera i banorna att staten utgår från folket.

Det korrekta borde väl kanske snarare ha varit att ställa folket i gemen mot plutokraterna.

Det är ju just det ideologiska innehållet som saknas både i politik och i samhället i stort, det finns liksom inga stora ismer kvar längre... allt är bara urvattnat och ska produceras till lägsta pris  :'(

Georgisten

• Mest biodlare, men mycket annat också.
    • Östergötland
    • Östgöta Honung - förädlad nektar från Östergötlands flora
SV: Kommunisten och liberalen
« Svar #21 skrivet: 14 mar-11 kl 11:02 »
Ja, idag är ju både kommunister och liberaler i Sverige ense om att centralbankssystemet är det som gäller. M a o kan vi inte förvänta oss några framåtskridande reformer från något av dessa läger. Vi sitter fast i skiten hur vi än gör så länge vi nöjer oss med att gå till valurnan var fjärde år och rösta på samma eller en ny status quo-politiker.
Ingen enskild människa kan hävda att den äger jorden, inget enskild människa eller kollektiv kan hävda att de äger andra människor.

Dela detta:

* Inloggade just nu

384 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Snubblade över tidningen på biblioteket häromdagen. Blev kvar till stängning och lånade till slut hem sista årgången. Så intressant läsning!
Både jag och min man har saknat en tidning med "mer djup" och mindre gloss. Kul att lära sig mer om intressanta, nödvändiga ämnen.
Även om tidningen är fin...
/Jeanette

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser