Hej, Behöver lite råd här känner jag.
Har en höna som legat på ägg i 14 dagar nu. Dag 7 lös jag äggen, men kunde inte se ngt i dem. Idag (dag 14) lös jag dem igen men blir inte riktigt klok på vad det egentligen är jag ser...
Vissa av dem ser ut att ha en stor luftbubbla i ena änden och en liten svart klump i andra änden. Andra lite mörkare ägg ser jag inte direkt ngt i alls. Kan dock inte se ngn rörelse någonstans.
Saken är att äggen flera gånger varit iskalla när man kommit ut i hönshuset på morgonen pga de ibland hamnat utanför hönan och dolts under halmen vid sidorna. Vet ju inte hur länge de legat kalla och hur ofta.
Underlaget i redet är (båtplyfa)ganska halt och halmen gled åt sidorna vilket resulterade i att äggen låg direkt på plyfan och halkade omkring.
Nu har jag dock lagt in en räfflad träskiva i redets botten så nu är både halm och ägg stilla och var varma och goa imorse

Mina frågor nu är:
Ska jag gissa på att äggen med ev foster är döda och slänga dem och lägga under henne nya eller ska jag vänta till dag 21 och se om det händer ngt?
Om jag tar bort de gamla och lägger under henne dagens ägg och morgondagens ägg istället, ska jag då lägga under alla samtidigt eller låta henne behålla dagens direkt och morgondagens imorgon eller ta bort dagens och lägga tillbaka dem imorgon) , och i så fall hur ska jag då förvara dagens skörd till imorgon? Kylskåp eller rumstemp?