Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sorkar...  (läst 14976 gånger)

Richard

• Gäst
Re:Sorkar...
« Svar #20 skrivet: 11 dec-06 kl 23:07 »
Hej alla sorkmördare...
Vi tar hand om våra sork med häjlp av den enda naturlige fiend som finns.
En riktigt Mustela nivalis vulgaris ,weasel på engelska.
Trevligt at se och mycket effektif,hjälper mot mus,sork och mullvård.
otroligt interessanta djur.

Frances

• Draco Dormiens Nunquam Titillandus
    • Västergötland
« Svar #21 skrivet: 12 dec-06 kl 16:40 »
Prova med min brors jaktlabbe annars som är här dagtid o vänder upponer på bärbuskar o bär in sorkar  >:(
" Först vill man bli nånting. Sen tror man att man är det man ville bli. Sen blir man kanske det man trodde att man var"

Arne

• Skåne
« Svar #22 skrivet: 16 jan-07 kl 10:18 »
Någon som vet var man kan få tag i en vessla?

Silla68

• Skåne
SV: Sorkar...
« Svar #23 skrivet: 21 aug-11 kl 10:32 »
sorkskrämmare har funkat för mig. Alla verkar dock inte nöjda med dem det verkar bero på vilken form av jord man har. Men vi har lerig jord så det har aldrig varit några problem. http://www.skadedjursbekampning.nu/produkt/Sonisk-Mullvadskramma-

forestman78

• Södermanland
« Svar #24 skrivet: 20 maj-13 kl 10:59 »
Biodlande torpare med hund och gäss.

kurt

« Svar #25 skrivet: 20 maj-13 kl 11:33 »
Det fungerar att avskräcka med endel växtextrakt (oftast oljeextrakt), men att hela lökar skulle avge så mycket avskräckande substanser som räcker mer än några få cm genom jorden har jag svårt att tro!

DOI: 10.1002/ps.3438

Lena i Fjollträsk

• Gäst
« Svar #26 skrivet: 20 maj-13 kl 15:49 »

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #27 skrivet: 20 maj-13 kl 16:00 »
Men vad är det för växt?
Det framgår inte. Men honungslök brukar finnas bland lökarna i ställen i vanliga mataffärer, och är väsentligt billigare. Det är en vacker blomma, hela växten doftar starkt. Jag har med framgång planterat dem bland tulpanlökar för att de ska få vara ifred för sork, och har läst om många andra som också lyckats skydda sina odlingar med hjälp av honungslök.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Lena i Fjollträsk

• Gäst
« Svar #28 skrivet: 20 maj-13 kl 16:51 »
Det framgår inte. Men honungslök brukar finnas bland lökarna i ställen i vanliga mataffärer, och är väsentligt billigare. Det är en vacker blomma, hela växten doftar starkt. Jag har med framgång planterat dem bland tulpanlökar för att de ska få vara ifred för sork, och har läst om många andra som också lyckats skydda sina odlingar med hjälp av honungslök.

Hum undrar om det skulle funka att plantera vid unga äppelträd? Vattensorken är läskigt orosmoment.

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #29 skrivet: 20 maj-13 kl 17:00 »
Hum undrar om det skulle funka att plantera vid unga äppelträd? Vattensorken är läskigt orosmoment.
Det är ju bara att prova. En påse kostar bara typ 30 spänn.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

203 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser