Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tillfälligt stopp i kläckaren  (läst 1407 gånger)

Huset Elliot

• Norrbotten
    • Huset Elliots kennel
Tillfälligt stopp i kläckaren
« skrivet: 18 mar-11 kl 08:53 »
För tre dagar sedan lade jag 15 ägg i kläckaren och drog igång den. Inga bekymmer. Så var jag hemifrån en sväng igår när min man plötsligt ringer och säger att kläckaren har lagt av! Temperaturen därinne var då runt 20-25 grader. Han fick igång den igen och nu går den, sjutton vet vad som hände. Men vad gör jag? Ska jag fortsätta och hoppas på det bästa eller kan jag räkna med att allt är kört?
Bor i norrländsk by med man, barn, fem hundar, en norsk skogskatt och en liten hushållsflock höns
.

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
SV: Tillfälligt stopp i kläckaren
« Svar #1 skrivet: 18 mar-11 kl 09:04 »
Var det bara 20-25 grader i några timmar så har kycklingarna sannolikt klarat sig.

Eventuellt kläcks de lite senare än de annars skulle ha gjort. Det finns flera trådar om sådant här sedan tidigare, och i de flesta fall har det gått bra, kanske något sämre kläckning än vanligt bara.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Huset Elliot

• Norrbotten
    • Huset Elliots kennel
« Svar #2 skrivet: 18 mar-11 kl 11:11 »
Tack, då hoppas jag på det! Ska hålla koll på den ett tag nu så att det inte händer igen.
Bor i norrländsk by med man, barn, fem hundar, en norsk skogskatt och en liten hushållsflock höns
.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
« Svar #3 skrivet: 18 mar-11 kl 15:21 »
Det går säkert bra. Katterna hade dragit ur sladden till min kläckare en natt för ett par veckor sedan. När jag upptäkte det på morgonen hade jag 23 grader i kläckaren  :-\ Jag har haft ca 12 timmars senare kläck än normalt men förövrigt helt normalt kläckresultat på äggen.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Huset Elliot

• Norrbotten
    • Huset Elliots kennel
« Svar #4 skrivet: 20 mar-11 kl 12:22 »
Jag lyste äggen igår och det ser ut att vara liv i de flesta. Hurra!  ;D Och tack snälla för hjälpen!
.

Dela detta:

* Inloggade just nu

305 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Har läst tidningen hos en vän tidigare, men nu har jag äntligen kommit mig för att prenumerera själv. Ser fram mot mitt första nummer.
/Marie-Louise

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser