Upptäckte i dag att en av mina nyinförskaffade, söta dunbollar (dvcochin) på 8 veckor, inte är så snäll?!?
Den ger sig på de flesta av de andra kycklingarna så blodvite uppstår. Nog för att tuppar kan slåss med det här blir ju näst intill skrattretande, en 8 veckors tupp som spöar alla andra? Några av dem är nog tuppar, men jag tror ändå att de flesta är hönor. Det är en ganska distinkt skillnad på den argsinte och de andra. Arga kycklingen har en ganska "stor" kam jämförelsevis.
Nu är ju jag helt novis när det gäller beteenden hos höns/kycklingar och ber därför om råd.
Ska jag låta arga kycklingen hållas? Finns förhoppning om att han slutar snart eller kommer jag att få nacka honom till slut? Finns risk för att någon av övriga fortsätter där han tar vid?
Det är bara han som startar bråken, dvs ger sig på de andra. Bryr sig inte det minsta om att jag kliver in i deras inhägnad, så fort jag släpper ner honom ger han sig på den som finns närmast honom:/
Vad gör man? Hur har ni gjort i liknande situationer? Tar tacksamt emot råd om hur jag ska göra.
//Lillemor