Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äggkläckning-strömavbrott  (läst 2013 gånger)

lantis

• Västmanland
Äggkläckning-strömavbrott
« skrivet: 22 mar-11 kl 09:12 »
De kommer att stänga av strömmen en timme i morgon, och äggen i kläckaren ska kläckas på fredag. Kommer strömavbrottet att påverka kläckningen? :'(

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Äggkläckning-strömavbrott
« Svar #1 skrivet: 22 mar-11 kl 22:52 »
Om strömavbrottet bara är en timme så är det nog inget problem. Nu vet jag inte vilken kläckare du har men är det en mindre modell kan du ställa PET-flaskor med varmt vatten runt kläckaren och hänga en filt över så kallnar den inte så fort.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

lantis

• Västmanland
« Svar #2 skrivet: 22 mar-11 kl 23:07 »
Jag har en suro 20, den är ju ganska tät, men säkrast att man går upp före kl 5 i morgon bitti då  ;D, för avbrottet skulle vara mellan 5 och 6.Annars får jag bädda ner den i sängen under duntäcket ;D ;D
Tack för tipset. //Lena

älglund

• Dv. kockiner, Sussex, Orpington, Vithättor, Silkes
    • Västerbotten
    • www.familjenwiklundagren.se
« Svar #3 skrivet: 22 mar-11 kl 23:20 »
Vi hade strömavbrott i flera timmar och jag hade ca. 150 ägg i kläckaren. När tempen sjönk satte jag in värmeljus och det funkade. Blev bra kläckresultat. Men 1 timme ska inte vara nån fara. Öppna bara inte kläckaren så de släpper ut värmen.
Sambo och  6 barn, 2 hästar,1 hund, 5 katter, 1 kanin, och drygt 100 hönor och tuppar ( dv.kockin, sussex(4 olika färger), orpington, dv.vithättor, dv.silkes, holländsk dvärg, Sabelpoot och ett gäng med blandraser).  www.familjenwiklundagren.se

lantis

• Västmanland
« Svar #4 skrivet: 23 mar-11 kl 00:03 »
Jag tror jag struntar i att gå upp kl 5 och bädda in kläckaren. Det kunde bli kortare än en timme också skrev de på meddelande från mälarenergi. Jag har kläckaren inomhus så det  är ju ganska varmt inne också. Så säger jag nu, men kan ge mig den på att jag vaknar och kliver upp i morgon bitti i alla fall, sover nog lätt inatt och kollar klockan stup i ett. ;D ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

449 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser