Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Vår bagge har blivit sadist!  (läst 1579 gånger)

Livan

• -
Vår bagge har blivit sadist!
« skrivet: 22 mar-11 kl 14:45 »
Vår bagge har tidigare år fungerat jättebra med sin flock vintertid då de står inne men förra året började han bli elak och gå till anfall mot sina tackor. Vi hade inget annat val än att skilja honom från flocken och ha honom i egen box.  Han har även visat samma beteende denna vinter. Vad kan detta bero på? Är han uttråkad, ostimulerad? Nu har vi släppt ut alla och i hagen fungerar han i flocken utan att vara elak. Vad ska vi göra? Borde vi ta bort honom till hösten? 

zeina66

• Värmland
SV: Vår bagge har blivit sadist!
« Svar #1 skrivet: 22 mar-11 kl 19:44 »
Hej. En del baggar blir nog frustrerade - alla kan ju inte vara loja liksom. Ifall du trivs med honom så låt honom stå i egen box. Eller behåll ett/två bagglamm som han kan gå med. Baggar trivs i regel med varann - läst nånstans. Jag har tre baggar som går ute och de verkar må toppen tillsammans
Allting går - förutom bebisar och tennsoldater

Fåraherden

• -
« Svar #2 skrivet: 22 mar-11 kl 20:28 »
Ilska brukar gå i arv. Jag skulle ta bort honom. Att ha honom stå själv tycker jag inte är värdigt. Får är flockdjur.
Familjefåraherde med totalt cirka 30 tackor. Blandras och renrasig gute. Också delaktig i vallodling och skötslen av cirka 15 herefordkossor.

hustran

« Svar #3 skrivet: 22 mar-11 kl 22:01 »
Hej. En del baggar blir nog frustrerade - alla kan ju inte vara loja liksom. Ifall du trivs med honom så låt honom stå i egen box. Eller behåll ett/två bagglamm som han kan gå med. Baggar trivs i regel med varann - läst nånstans. Jag har tre baggar som går ute och de verkar må toppen tillsammans
det låter jättefint.

Dela detta:

* Inloggade just nu

344 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Som alltid mycket nöjd. Stycket med "Att ta vara på en gris" var kanon på alla sätt! Gillar nybörjarbreven mycket.
/Marie Mårtensson

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser