Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Höns & kalkoner?  (läst 1004 gånger)

ivy

• Gotland
Höns & kalkoner?
« skrivet: 28 mar-11 kl 20:58 »
Funkar det att ha höns och kalkoner i samma hönshus/hönsgård?
Tänker på hur bra djuren samsas?

jag71

• varma höns
    • Skåne
SV: Höns & kalkoner?
« Svar #1 skrivet: 28 mar-11 kl 21:11 »
Här hos oss har det gått bra fram till för någon vecka sen. DÅ började kalkondamerna bli rejält elaka. Flera av hönorna blev hackade på kammen när de inte flyttade sig tillräckligt snabbt eller satt på kalkondamernas favoritplats (sånt som är så lätt att veta när man är ny). Nu har vi byggt fler småhus och kalkonerna får ett helt eget. När de går i hönsgården så går det bra förutom att en av kalkonerna har börjat plocka fjädrar från en höna. (Nej jag är säker på att det inte är proteinbrist - jag tror att hon bara har kul).
Har för mig däremot at tdet finns någon kalkonsjukdom som de kan får om de går ihop med höns. Tror att risken ökar ju mindre det är och våra kalkoner och höns har det stort. :)
har lite djur... mest fjäderfän. ;)

Dela detta:

* Inloggade just nu

313 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Rotade fram denna då ja nyss fått barn. Bra förklarat i "från tröja till blöja" som sagt.. gott o blandat!!!
/Sanna

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser