Har haft min lilla Kocchin grupp med tuppen Per i ca 3 veckor nu men ville även ha Australorper så fick jag köpa den grupp som kocchinena bott med innan enkelt o bra...trodde jag.
Väl hemma med Australtuppen o hans hönor så blir det bråk med en gång, lungt tänker jag, de ska bara hitta rangordningen så är det oki sedan men tyvärr så slutar det inte utan så fort Australtuppen (som nu fått namnet Goliat) får syn på lilla Per flyger han på honom o blodet sprutar...blir så ledsen för Per är så trevlig mot oss o sina hönor så vill verkligen inte att han ska dö i slagsmål.
Vill ha en stor tupp som kan kaxa sig lite när katter eller dyligt dyker upp då det är meningen att de ska gå fritt i trädgården om någon månad.
Måste nu hålla Kocchinerna i hönshuset o Australerna i "förrummet" o i hönsgården.
Någon som har något bra förslag på hur jag löser detta??
Vill helst ha dem alla i samma gård o hönshus (försökte mig på ett byte men tyvärr var det en stor Austral hon ville ha o mina är nån blandning mellan små o stora) o vill gärna slippa hugga huvudet av Goliat då han är en stilig herre som är go o snäll mot sina hönor.