Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Tuppar som ej kommer överrens.  (läst 1165 gånger)

Terra77

• -
Tuppar som ej kommer överrens.
« skrivet: 31 mar-11 kl 14:43 »
Har haft min lilla Kocchin grupp med tuppen Per i ca 3 veckor nu men ville även ha Australorper så fick jag köpa den grupp som kocchinena bott med innan enkelt o bra...trodde jag.

Väl hemma med Australtuppen o hans hönor så blir det bråk med en gång, lungt tänker jag, de ska bara hitta rangordningen så är det oki sedan men tyvärr så slutar det inte utan så fort Australtuppen (som nu fått namnet Goliat) får syn på lilla Per flyger han på honom o blodet sprutar...blir så ledsen för Per är så trevlig mot oss o sina hönor så vill verkligen inte att han ska dö i slagsmål.
Vill ha en stor tupp som kan kaxa sig lite när katter eller dyligt dyker upp då det är meningen att de ska gå fritt i trädgården om någon månad.

Måste nu hålla Kocchinerna i hönshuset o Australerna i "förrummet" o i hönsgården.

Någon som har något bra förslag på hur jag löser detta??

Vill helst ha dem alla i samma gård o hönshus (försökte mig på ett byte men tyvärr var det en stor Austral hon ville ha o mina är nån blandning mellan små o stora) o vill gärna slippa hugga huvudet av Goliat då han är en stilig herre som är go o snäll mot sina hönor.

37årig vårdare/keramiker boende i Halland.
Mor till 2 flickor 17 o 10 år
Gula+pärlgrå dv.kocchin, Isbar, Orpington, Blandisar o 3 katter. Trädgårdsland o massa syrener!

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
SV: Tuppar som ej kommer överrens.
« Svar #1 skrivet: 31 mar-11 kl 15:53 »
Släpp in tupparna i en bur där de inte kan se hönor eller vara med hönor.
Ha de där i 3 veckor sen brukar de var bra vännen.
Sen kan du nog släppa in de med hönorna igen utan problem.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

jag71

• varma höns
    • Skåne
« Svar #2 skrivet: 31 mar-11 kl 22:38 »
Vill ha en stor tupp som kan kaxa sig lite när katter eller dyligt dyker upp då det är meningen att de ska gå fritt i trädgården om någon månad.

Alltså hos oss är det dvärg cochin hönorna som haft mest pli på katterna.  ;D Varken våra eller grannens eller den hemlösa katten går i närheten av de. Däremot så går de gärna brevid de andra större hönsen - de större hönsne är inte alls lika farliga. Så det behöver itne vara en stor tupp för att få katternas respekt inte. :)

Nej jag ahr inget förslag på hur du kan göra. Tyvärr.
har lite djur... mest fjäderfän. ;)

Terra77

• -
« Svar #3 skrivet: 01 apr-11 kl 11:23 »
Oscar: Tack för förslaget men så vågar jag inte göra mot lilla Per, tror Goliat dödar honom då tyvärr.

jag71: har redan haft kattbesök o varken Per eller hans hönor var annat än offer där....jag kunde som tur var rädda dem den gången...katten som anföll dem har det respektingivande namnet T2 :-)
37årig vårdare/keramiker boende i Halland.
Mor till 2 flickor 17 o 10 år
Gula+pärlgrå dv.kocchin, Isbar, Orpington, Blandisar o 3 katter. Trädgårdsland o massa syrener!

Dela detta:

* Inloggade just nu

350 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser