Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Råd ang tupp  (läst 944 gånger)

Smali

• Värmland
Råd ang tupp
« skrivet: 03 apr-11 kl 16:45 »
Hux flux idag, så gav sig tuppen på mig, flera gånger. Bara ifrån den ena dagen till den andra. Jag satte honom förhoppningsvis på plats och om inte, så hamnar han i himlen. Det enda jag kan komma på som har förändrats är att han har börjat att flyga upp på sittpinnen och börjar gala när jag kommer ut till dem. Har han utmanat mig då?

Om han inte fått sig en minnesbeta tar vi bort honom. Och då har jag lite frågor.

Har 10 hönor,en av dem ligger och ruvar, har 1v kvar innan kläckning. Ska jag skaffa 2 tuppar samtidigt eller ska jag skaffa 1 och spara ev tupp från kycklingarna? Och riskerar jag att ruvhönan går av äggen om jag skaffar ny tupp/tuppar när hon ligger och ruvar?
Ska försöka flytta henne om hon godtar det.

Tacksam för svar  :)

Lilla Zoo

• Västergötland
SV: Råd ang tupp
« Svar #1 skrivet: 04 apr-11 kl 19:34 »
Jag har märkt ibland att tupparna blir lite hormonstinna på vårkanten och liksom överreagerar på ett sätt som inte är likt dem. Jag skulle vänta och se om det går över.
mvh Louise
En konstnärssjäl som bor i husvagn, är odlare och hönsgalen...
Allt kan ha ett annat användningsområde,det är fantasin som styr....

Dela detta:

* Inloggade just nu

328 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Enormt intressant tidning. Vill köpa tidningar från 2012 men dom är slut, så hur får man tag på dom?
/Tina

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser