Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Sinat juver med killing bredvid?  (läst 1729 gånger)

Tesse

• Västergötland
    • www.ostergardensgetost.se
Sinat juver med killing bredvid?
« skrivet: 07 apr-11 kl 19:29 »
Mina getter har gått med sina killingar, den första född 1a feb. Alla juver har sett bra och jämna ut så jag har antagit att det varit bra och att det vart mjölk i eftersom alla killingar har ätit och vuxit. (har mjölkat de som fått sneda juver)
Och så idag, testade att mjölka med maskin för att kolla att mjölk fanns och ingen mjölk kom?! Katastrof! Eller var mjölken bara slut för dagen? Ska stänga in de små inatt och se om det finns mjölk imorrnbitti..
Hur länge går killingarna med mamman innan mamman sinar egentligen? Visst äter de gräs också, men jag ser ju att de går där och tar mjölk också så nåt måste ju finnas??
Usch vad nervöst, min mjölk!!
Getter överallt och ett eget litet mejeri :) www.ostergardensgetost.se

ninna b

• Gäst
SV: Sinat juver med killing bredvid?
« Svar #1 skrivet: 07 apr-11 kl 19:35 »
Ja du, stäng in bebisarna för natten så kommer du att bli glatt överraskad i morgon..!! Ingen risk för nersining men dom där små slurpar i sig en hel del mjölk och juvret anpassar sig ju efter efterfrågan.

Tesse

• Västergötland
« Svar #2 skrivet: 07 apr-11 kl 20:09 »
Åh Tack Ninna för det svaret! Jag hoppas att du har rätt, och det har du förmodligen, du kan ju din sak med alla dina getter  :)
De små är instängda..och det är ett himla liv därute ::)

ninna b

• Gäst
« Svar #3 skrivet: 07 apr-11 kl 20:37 »
Nu får du snart ysta i ditt nya mejeri.. Kul...

Tesse

• Västergötland
« Svar #4 skrivet: 08 apr-11 kl 10:07 »
Tjoho vad mycket mjölk det hade blivit under natten, och en hel hög med hesa killingar  ;D
Grytan är på transporten från holland i detta nu, det närmar sig med stormsteg  :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

199 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den bästa tidningen någonsin.
/Karl-Lucas

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser