Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Röd trådig avföring  (läst 4388 gånger)

Christinaki

• Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
Röd trådig avföring
« skrivet: 09 apr-11 kl 12:25 »
Hej!
Oturen verkar ligga kvar som ett moln hos mig. Jag tror mina vuxna nyinköpta höns har gapmask eller nått annat skit. Igår tyckte jag de gäspa mycke men idag har jag suttit en timme och glott på dem och då gäspa ingen. Sen så har vissa små röda trådar i deras bajs. Som om det vore mask men död mask. Vi håller dom mycke inomhus just nu pga hundattacker som härjar. (annan historia) Men nu e jag så jäkla rädd att mina djur e sjuka och vi har MASSA små kycklingar på G som om 1-2 månader flyttar in. Hur kan jag bota detta??? Vad kan det vara?? dom ser pigga ut, äter, dricker, pickar och pratar. Rumpan e ren och de har fin fjäderdräkt. Det finns ganska mycket flugor just nu om det kan vara orsaken? Vad mer kan jag leta efter. Kan tillägga att det inte finns ngn veterinär här att tillfråga.

Azoo-Lina

• Jag kan inte allt. Men väldigt mycket ;-)
    • Skåne
    • Fru Laurin
SV: Röd trådig avföring
« Svar #1 skrivet: 09 apr-11 kl 17:14 »
När jag hade gapmask var de djur som drabbades och visade symptom mycket allmänpåverkade. Gapmask och pigga rimmar inte riktigt för mig. Vilket i och för sig är bra   :D Röda trådar i hönsbajs kan vara helt normalt och dom får det ibland.
Kolla denna mycket bra sida om hönsbajs  ;) Den har lugnat många oroliga hönsägare  :D
http://chat.allotment.org.uk/index.php?topic=17568.0

Är det så att det är varmt i hönshuset? Jag tänker vår på väg mot sommar i Grekland och bara inne. Höns kan vanka runt och hässja om de tycker det är varmt och instängt. Bara en tanke.
Har en underbar gubbe, 4 omöjliga vovvar, 6 busiga katter, lagom många höns och ankor och ett par hundra tusen bin! Läs mer om oss här http://www.frulaurin.n.nu eller här http://oloflaurin.blogspot.com/

Christinaki

• Bor på Santorini i Grekland.
    • Övriga världen
SV: Röd trådig avföring
« Svar #2 skrivet: 09 apr-11 kl 18:09 »
Wow!! Det var verkligen en bra sida med bilder!!!
Okej....då kanske dom bara gäspar mycke?
Problemet e att vi har dem inne just nu för vi har en jävla hund i grannskapet som går lös och innan ngn fått fatt den så vågar vi inte ha dem lösa. Jag e nyss hemkommen så jag släpper ut dem och har koll men det kunde inte min sambo när han var borta 10h om dan. Till saken hör att vi har skithöga väggar så vi fattar inte hur hunden tog sig in den tredje ggn.
Men nu i dagarna så bygger killarna de sista förbättringarna så djuren äntligen ska kunna gå som de vill.
Men rent ut sagt...Skitbra Skitbilder!!! hahahahaha

Dela detta:

* Inloggade just nu

239 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superinspirerande! Nu är jag prenumerant!
/ Pia T

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser