Idag inträffade händelsen.
Dök upp som planerat varje morgon 09:00 och hälsade med ett morgonskämt vid receptionen.
Tog upp samtalet och "ställde mot väggen" gällande anställningsbevis, för lite lön utbetalad och fel i skatten.
Tog även upp att jag blivit grundlurad att framföra arbetsbilen i trafik som varit avställd i över 1år.
Avslutade med att jag inte ens är försäkrad och frågade vad som händer om jag sätter sågen i benet.
Fick i princip bara ett svar som löd:
"Du behöver inte veta om du är försäkrad, huvudsaken vi vet det och anställningsbevis behöver vi inte ge dig"
Skötte det faktiskt ganska snyggt och meddelade då genast att jag arbetar inte på det viset.
Lämnade tillbaka passerkort och nycklar, men ville berätta vart jag lagt alla skruvar som är x-antal hundra.
Har skruvat ner en lekplats och har aldrig hållit i så många skruvar samtidigt haha.
Men det var tydligen inte intressant, blev portad direkt och visad till dörren.

Arbetsförmedlingen har intervjuat mig och antecknat alla händelser för lagring av all info.
Sen har detta fört något gott med sig också som jag ännu inte kan avslöja tyvärr.
Men det har genererat ett arbete längre fram som jag nog får kalla för att verkligen hänga i granen.
Om jag ska namnge bolaget, alltså campingen är jag lite osäker på.
Först och främst så blir hela detta inlägget sökbart via Google och sen vinner jag inget på att svartlista stället.
Men om ni undrar något eller liknande så fråga gärna.

Ni alla ska ha tack för ett enormt bollplank!
Har inte kunnat hålla mig för att behöva känna lite "personlig vinst" i det hela.
Hur jag har hanterat den biten får ni spekulera kring, men det är inte snällt, men fullt lagligt.