Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ett ägg...  (läst 1664 gånger)

freeky

• Gäst
Ett ägg...
« skrivet: 13 apr-11 kl 18:14 »
innehåller en kyckling, resterande 11 är toma.Så såg det ut när jag lyste äggen idag iallafall.Dom har legat i 15 dagar så nog borde man se mer?Vad ska jag göra med ägget med kyckling, spara det och låta det gå färdigt och hoppas på att någon höna förbarmar sej över den lille? Har ett par rätt stora kycklingar av silke som går med sina mammor, kan dom bli surrogatmammor kanske? Eller ska jag lägga ägget i frysen och börja om? Det känns taskigt att kläcka fram en enda liten kyckling, tänk om ingen vill ha den? Ska den sitta i en bur alldeles ensam?Hur skulle ni göra? Och dom andra äggen, finns det nån möjlighet att det är liv i dom fast man ser "igenom" dom?<det som jag tror är en kyckling i är helt mörkt, därför drog jag slutsatsen att det är en kyckling i, men det kanske var fel slutsats?

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Ett ägg...
« Svar #1 skrivet: 13 apr-11 kl 18:18 »
Kolla om nån nära dej ska ha kläck sammtidigt då kanske du kan köpa en kompis eller sälja din dit ?
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

freeky

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 13 apr-11 kl 18:21 »
Himla bra idé :D!Tack!

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
« Svar #3 skrivet: 13 apr-11 kl 18:55 »
Vart bor du ?  ::)
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

freeky

• Gäst
« Svar #4 skrivet: 13 apr-11 kl 19:01 »
Jag bor i Kolmåren.Tittade på Blocket och hittade en kille som har kycklingar inte lång härifrån, bara på andra sidan Bråviken :)Så blir det nån kyckling ska jag ringa honom och se om han har några kvar.

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #5 skrivet: 13 apr-11 kl 19:13 »
Vad tråkigt att du fick så många klarägg. Ville bara säga att jag har kläck här hemma i påsk och bor i Rejmyre. Är det dina egna höns som är föräldrar? Vad är det för ras?
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

freeky

• Gäst
« Svar #6 skrivet: 13 apr-11 kl 19:19 »
Vad tråkigt att du fick så många klarägg. Ville bara säga att jag har kläck här hemma i påsk och bor i Rejmyre. Är det dina egna höns som är föräldrar? Vad är det för ras?

Ja det är våra egna, blå Hedemorahöns. Men vi ska samla ihop ett gäng till och prova igen, och skaffa en termometer till, jag tror äggen blev alldeles för varma i början, tempen var uppe över 40 grader :-[ Vad har du för ras?

Helena R

• Maskinförare
    • Östergötland
« Svar #7 skrivet: 13 apr-11 kl 19:33 »
Jag håller på att bygga en hushållsflock med blandade äggfärger. Ingen egen tupp tyvärr utan har köpt in avelsägg. Det som ska kläckas i påsk är rir och jag kommer även kläcka fram maran. Skulle kläckas blomme och fff nu till helgen under höna men tror tyvärr att de äggen är döda. Har lite annat "smått och gott" också men det är få ägg så jag får se vad som kläcks.
Jag, lilla sonen, katterna och hönsen... Vi bor i ett underbart torp på landet dit knappt nån hittar. :D

Dela detta:

* Inloggade just nu

436 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Fantastisk!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser