Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  klorin?  (läst 1968 gånger)

ivy

• Gotland
klorin?
« skrivet: 18 apr-11 kl 14:41 »
Kan man torka av kläckaren invändigt med klorin/vatten och sedan våt torka efter som desinfektion?
Virkon vet jag man vanligen använder, skonsammare och ofarligt men kan klorin vara ett alternativ? *bara nyfiken*

Lycka

• Ångermanland
SV: klorin?
« Svar #1 skrivet: 19 apr-11 kl 07:29 »
Jag skulle inte använda klorin .

« Senast ändrad: 19 apr-11 kl 09:08 av Lycka »
Hedemorahöns

pyromanen

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 19 apr-11 kl 08:01 »
Klorin är ett effektivt alternativ.
Miljömässigt är det inte så trevligt men ändå trots allt förutsägbart/enkelt vad som händer (vilket man inte kan säga om alla kemikalier vi människor omger oss med). Klorin dödar smått liv.
Om du har egen "bajsbrunn" så se till att inte klorin hamnar i avloppet dådet dödar baktererna i brunnen som bryter ner skiten, vilket kan innebära icke-fungerande bajsbrunn/full bajsbrunn i förtid.
Jag har en flaska klorin. Har gjort av med ca 1/4 flaska på 10 år. Dom gångarna jag tar till såna läskigheter är när någon i familjen haft magsjukan och jag vill hindra att andra smittas. Då har jag torkat handtag, räcken, toaringen, vattenkran mm med klorin.

Lycka

• Ångermanland
« Svar #3 skrivet: 19 apr-11 kl 09:09 »
Virkon S ska du använda finns på lantmännen och vissa Zoo -affärer
Bör även användas till iköpta kläckägg för att förhindra smitta
Hedemorahöns

Dela detta:

* Inloggade just nu

273 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Det här är tidningar som jag kommer hålla reda på och spara på samma ställe, de fungerar som en uppslagsbok!
/Lovisa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser