Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Nu har jag laddat suron!  (läst 1138 gånger)

nina77

• Hälsingland
Nu har jag laddat suron!
« skrivet: 19 apr-11 kl 17:53 »
Kör en provomgång, med min nya kläckare. HAde lite problem med att få pumpen att fungera. Men det visade sig att slangen var skadad, så när jag fixade det så ordnade det sig. Jag ställde luftfuktigheten på 39, då håller den sig på 44 grader. Får hoppas att äggen inte blivit för gamla nu då. Fick plats med 7 dvärgägg och 18 stora. Men jag tror inte alla är befruktade.
Tråkigt nog kommer jag att vara bortrest när det är kläckdax, men jag hinner lysa på dag 18 och höja fuktighet. Sen får svärmor ta hand om det roliga  :'( Men jag hade inget val eftersom jag hade äggen sparade sen min tupp fick gå hädan. Den var iaf liten och smidig.
Nån som vet om man ska dra igång vändaren på en gång? Med covatutton skulle man låta äggen ligga stilla ett dygn. Tänkte det var samma med denna?

LillaY

• Do what you will, so long as it harms none.
    • Dalarna
    • Hjärtats Rum
SV: Nu har jag laddat suron!
« Svar #1 skrivet: 19 apr-11 kl 19:07 »
Kul att du laddat din nya Suro! :D Tråkigt att inte få vara med på kläckningen, men å andra sidan så kanske du har massa färdigbakade bebisar när du kommer hem ;D

Är det skickägg så kan det vara bra att dom får vila ett dygn, men med egna ägg som redan vilat brukar iaf jag slå på vändaren direkt :)

Lycka till! :D
Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love you.

nina77

• Hälsingland
« Svar #2 skrivet: 19 apr-11 kl 19:25 »
ok, ja det är mina egna ägg. Då slår jag på vändaren nu. Jag hoppas det blir fler hönor denna gång.... fick 3 st av 13 kycklingar förra kläcket + ev blandraser , men de ser jag ännu inte vad det är. Varför ska det alltid bli mest tuppar?? Ja det är lite tråkigt att jag inte är hemma när de kläcks, en familjeresa till Turkiet står på schemat, inte fel de heller.

LillaY

• Do what you will, so long as it harms none.
    • Dalarna
    • Hjärtats Rum
« Svar #3 skrivet: 20 apr-11 kl 09:22 »
Lät inte helt fel med en resa!! :D Du har ju säkert många kläck framför dej ändå ;D
Ja tänk att det ska bli så många tuppar...själv hade jag dock tur sist då det blev mest hönor. Plötsligt händer det ;)
Don't change so people will like you. Be yourself and the right people will love you.

Dela detta:

* Inloggade just nu

287 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tidningen åter har jag läst i några år som prenumerant innan dess läste jag hos vänner. Genom åren har jag utvecklats det har även tidningen och att ledaren skrivs av en så härlig och äkta människa som erkänner att man ibland får ge upp och tänka om. ALLA borde ha tidningen!
/ Maria

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser