Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  En tupp fattigare  (läst 1081 gånger)

arris

• Västerbotten
En tupp fattigare
« skrivet: 19 apr-11 kl 20:41 »
 I eftermiddag när jag sulle titta till mina5 höns och 3tuppar, de brukar numera alltid vänta på mig vid hösgårdnätet, så var en ungtupp kvar inne i hönshuset.Jag tittade in i hönshuset  och där ligger en av ungtupparna på golvet vid medvetande med tydligt påverkad ,han reser sig och ställer sig under sitt bingen,de andra hönsen kommer in och börjar hacka på stackarn han hoppar undan ,haltande tycker jag mig uppfatta ,lägger sig i ett hörn,  där fortsätter de att hacka på honom ,jag tar upp honom ,han finner sig i det, ligger snällt kvar i min famn, jag tar med honom ut ur hönshust ,sätter mig på altanen i solen vi lyssnar på alla fåglar som kvittrar. Sigge (katten) kommer och hoppar upp även han och spinner ,han fattar tydligen inte att jag har tuppen i famnen.Ja  så sitter jag och vill inte ta bort denna stackars tupp,men jag hade inget val :'(

empre

• Västerbotten
    • GRODDSKIVAN
SV: En tupp fattigare
« Svar #1 skrivet: 20 apr-11 kl 09:38 »
Va tråkigt att höra! Att avliva våra djur när det är behövligt är den svåraste uppgiften vi har, och kanske en av dom viktigaste. Känner med dig, och hoppas det dröjer länge länge länge tills nästa gång!
Bor på landet med hund, katter, getter, höns , kalkoner och vaktlar.

LasseDalom

• -
SV: En tupp fattigare
« Svar #2 skrivet: 28 apr-11 kl 10:59 »
Jag skulle banne mig överväga och ta bort de två andra tupparna istället!

Dela detta:

* Inloggade just nu

436 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Jag älskar när tidningen kommer! Myskväll och massor med läsningar!
/Melissa

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser