Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Hur gör ni med värmelampan?  (läst 1269 gånger)

hedemoraanna

• Småland
Hur gör ni med värmelampan?
« skrivet: 20 apr-11 kl 07:23 »
Har två nykläckta kycklingar, blev tyvärr inte fler. Hur ställer ni värmelampan? Jag har kycklingarna i ett rum i källaren där temperaturen svänger en del, la in en termometer med hos kycklingarna under lampan, och givetvis svänger temperaturen även där, jag springer nu och flyttar lampan stup i kvarten. Hur gör ni andra? Får väll flytta dem till ett rum med konstant temperatur om jag ej kommer på något annat,,

fauve

• Gäst
SV: Hur gör ni med värmelampan?
« Svar #1 skrivet: 20 apr-11 kl 07:45 »
Jag flyttar inte lampan upp och ner, utan den sitter på konstant höjd och förmodligen är det åt lite svalare håll för mina pycklisar än vad de flesta rekommenderar, men  mina små mår finfint ändå  ;)

ivy

• Gotland
SV: Hur gör ni med värmelampan?
« Svar #2 skrivet: 20 apr-11 kl 11:23 »
Har även mina i källaren med svängande temperatur beroende på hur vi eldar...De bor i en plastlåda (utan lock) med värmelampa ovan, funkar finfint och håller en bra värme för dem. Höjde tom lådan lite då jag kläckte vaktlar sist och några dog (för kallt??) kläckte kycklingar och fyllde ut med några vaktelägg och 3kläcktes och vaktlar o kycklingar mår finfint under värmen. Men har de "varmare" än behövs egentligen, 38grader ca, men mest för vaktelkycklingarnas skull men kycklingarna verkar dosa o sussa gott med bra värme också :)...

Dela detta:

* Inloggade just nu

425 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Tycker det verkar vara en mycket innehållsrik tidskrift. Användbara tips och råd för den nyfikne och för de som vill utveckla sitt bruk med hand och hjärta. Tack!!
/Märit Newberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser