Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Kaninfärg igen  (läst 2681 gånger)

neppelina

• Det blir inte roligare än man gör sig =)
    • Västergötland
Kaninfärg igen
« skrivet: 24 apr-11 kl 00:09 »
Fick "bara" lägga ut 4 bilder/ annons så här kommer en till på nästa unge ;).

Tror det är en blå chinchilla?

De jag vet om föräldrarna är:
Mamma vit rödögd
Pappa chinchilla
De har viltgrått, järngrått, vitt & gult bakom sig.

Tacksam för hjälp!
Bor på landet med man, 3 barn, finulls får, belgiska jättar, franska vädurar, rexar & vita lant kaniner, höns & myskankor, 5 katter & 2 hundar......fullt upp mao =)

neppelina

• Västergötland
SV: Kaninfärg igen
« Svar #1 skrivet: 24 apr-11 kl 21:54 »
Ingen som vet?
Bor på landet med man, 3 barn, finulls får, belgiska jättar, franska vädurar, rexar & vita lant kaniner, höns & myskankor, 5 katter & 2 hundar......fullt upp mao =)

Attes matte

• Jämtland
« Svar #2 skrivet: 24 apr-11 kl 22:08 »
Jag är jättedålig på chinchilla-färgerna, men gå in på Kanin-net och lägg in bilderna där, så kommer du garanterat att få ett svar.  :) (Eller gå in där och länka till den här tråden så slipper du lägga in bilderna där. ;) )

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

neppelina

• Västergötland
« Svar #3 skrivet: 24 apr-11 kl 22:18 »
Jag är jättedålig på chinchilla-färgerna, men gå in på Kanin-net och lägg in bilderna där, så kommer du garanterat att få ett svar.  :) (Eller gå in där och länka till den här tråden så slipper du lägga in bilderna där. ;) )

/Sara

Tack snälla för tipset!

Luppa

• Norrbotten
« Svar #4 skrivet: 24 apr-11 kl 22:42 »
Viltzobel blå.
Djurtokig 80:a i norra norrbotten

Suffolkfår, höns av olika raser. 2 Border Collies, bondkatter och uppfödning av Lejonhuvad kanin för utställning, avel och kel.

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
« Svar #5 skrivet: 28 apr-11 kl 15:43 »
Om pappan är en äkta chinchilla så är det ju mer troligt med chinchilla blå (godkänd färg).

Har kaninen blå toppar eller svarta toppar? Det är alltid svårt att avgöra på bild, men du kanske kan sätta den bredvid pappan för att jämföra.
//Lina

neppelina

• Västergötland
« Svar #6 skrivet: 28 apr-11 kl 16:04 »
Om pappan är en äkta chinchilla så är det ju mer troligt med chinchilla blå (godkänd färg).

Har kaninen blå toppar eller svarta toppar? Det är alltid svårt att avgöra på bild, men du kanske kan sätta den bredvid pappan för att jämföra.

Mer blå än svarta.
Men jag tycker han blir ljusare hela tiden ??? :o

skiesabove

• Permakultur med häst
    • Norrbotten
« Svar #7 skrivet: 28 apr-11 kl 16:06 »
Färgförändring tyder på zobel, zobelfärger ändras och utvecklas under kaninens hela liv....

Viltzobel blå dårå =).
//Lina

Luppa

• Norrbotten
« Svar #8 skrivet: 28 apr-11 kl 19:51 »
Viltzobel blå dårå =).

Vilket innebär att man ta förgivet att även "chinchillan" är en viltzobel.
Djurtokig 80:a i norra norrbotten

Suffolkfår, höns av olika raser. 2 Border Collies, bondkatter och uppfödning av Lejonhuvad kanin för utställning, avel och kel.

neppelina

• Västergötland
« Svar #9 skrivet: 28 apr-11 kl 20:46 »
Blir snart knasig  :o ::) :P :-X
Ska nog ta bort den här frågan innan jag får mer förslag :-[ ;)
Tack alla ni e dunder duktiga. Jag kan nästan garantera att jag återkommer el så får jag bara använda vit rödögda el viltgrå ;D

Dela detta:

* Inloggade just nu

380 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Längtar alltid till nästa nummer. De kommer aldrig tillräckligt ofta!
/Annelie R

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser