Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Klövproblem  (läst 1105 gånger)

mazze

• Småland
    • Komålen
Klövproblem
« skrivet: 24 apr-11 kl 22:22 »
Har en tacka som har fått något i ena klöven. Själva foten är svullen och det kommer ut var och blod men jag kan inte se varifrån varet kommer trots noggrann undersökning. I klövspalten sitter en blodig limax(utväxt). Hon har fått penicillin i en vecka och inte blivit bättre.
Vad kan detta vara och hur ska man kunna bota henne? Tittade på bilder om klövröta men detta ser inte ut som de bilderna och de andra fåren har inga klövproblem.
Har en massa kor, höns, ankor, får o hundar. Vänligen läs vilka raser jag har på min hemsida.

Charlotte

• -
SV: Klövproblem
« Svar #1 skrivet: 24 apr-11 kl 22:41 »
 Här är en gammal tråd om liknande klövproblem, kolla länkarna som finns i tråden, kanske hittar du något matnyttigt, lycka till!
                                                 Mvh
                                             Charlotte
"He is your friend, your partner, your defender, your dog.
You are his life, his love, his leader. He will be yours, faithful and true, to the last beat of his heart. You owe it to him to be worthy of such devotion"

Dela detta:

* Inloggade just nu

381 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bääästa julklappen!
/Emma

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser