Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  ankras som påminner om svensk gul anka?  (läst 2516 gånger)

Midsommaren

• Bohuslän
ankras som påminner om svensk gul anka?
« skrivet: 26 apr-11 kl 11:22 »
Jag vill så gärna skaffa svenska gul ankor. Men det verkar som om det är relativt svårt om man inte vill kläcka fram i kläckare själv.

Finns det någon annan ankras som påminner om just svensk gul anka?

LasseDalom

• -
SV: ankras som påminner om svensk gul anka?
« Svar #1 skrivet: 26 apr-11 kl 14:10 »
Ha lite tålmod så skall du nog få tag i Svenska gula om du vill. Så här tidigt på våren är det inte många som har ällingar än. Kontakta rasansvarig på kackel.se så får du säkert några tel-nummer på gulanksbesättningar nära dig.

Sharptooth

• Blekinge
« Svar #2 skrivet: 26 apr-11 kl 14:15 »
http://www.kackel.se/genbanksansvariga.html

Här är länken till sidan Lasse pratade om. Mn man skrollar sidan ner till ankor så får man upp kontaktuppgifter till hon som är ansvarig för de svanska Gulankorna :D  Lycka till!

//Sharptooth
Bor på landet och har 2 stycken Dansk/Svenska gårdshundar, en katt, 4 kaniner, 5 dvärgkokiner, 3 svarthöns, en grekisk landsköldpadda, 4 leopardgeckos. Nu är målet att sälja kaninungarna som kom i mitten av mars i år, skaffa Svenska Blåankor och se till att hitta en häst:)

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #3 skrivet: 26 apr-11 kl 14:20 »
Annars finns det sachsenankor, honorna påminner en del om gul anka, och lägger precis som dem massor av ägg. Hanen ser dock helt annorlunda ut.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

LasseDalom

• -
« Svar #4 skrivet: 29 apr-11 kl 10:46 »
Nu finns det gulankor att tillgå, såg flera annonser i senaste numret av Hanegället.

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
« Svar #5 skrivet: 30 apr-11 kl 09:12 »
Jag har orpington anka som ser pricis ut som gulanka.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Midsommaren

• Bohuslän
« Svar #6 skrivet: 03 maj-11 kl 09:20 »
jag får hålla ut lite till för jag har fått reda på att duvningens har gula ankor :-)  Jag har tingat 3 st därifrån.  :) Väntar bara på att kön ska säkerställas ;) ska bli så spännande med ankor!

okej sachsen ankor var ju också väldigt fina :) Orpingtonanka har ja aldrig sett innan, får googla lite på det :)  Tack för råd och tips alltid bra att veta även i framtiden.

Dela detta:

* Inloggade just nu

384 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Genuin och läsvärd! Bra tips och idéer för att stå på egna ben.
/Camilla W

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser