Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Dela av kläckaren?  (läst 1467 gånger)

ivy

• Gotland
Dela av kläckaren?
« skrivet: 30 apr-11 kl 10:03 »
När man kläcker vaktel +höns kycklingar av större ras kan man dela av kläckaren på något vis innan det är dags för kläckning så inte vakteläggen blir mos om de inte hinner ut före kycklingarna??
Har en king Suro för ca 20ägg så ingen stor kläckare där av min fundering...

ivy

• Gotland
SV: Dela av kläckaren?
« Svar #1 skrivet: 01 maj-11 kl 09:47 »
När man kläcker vaktel +höns kycklingar av större ras kan man dela av kläckaren på något vis innan det är dags för kläckning så inte vakteläggen blir mos om de inte hinner ut före kycklingarna??
Har en king Suro för ca 20ägg så ingen stor kläckare där av min fundering...

ingen som delat av sin kläckare eller kläckt vaktel med större fjäderfä?

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 01 maj-11 kl 09:50 »
jag har kläckt höns och kalkonkycklingar tillsammans med vaktelkycklingar. Går jätte bra, blir inge mos :P

ivy

• Gotland
« Svar #3 skrivet: 01 maj-11 kl 10:57 »
jag har kläckt höns och kalkonkycklingar tillsammans med vaktelkycklingar. Går jätte bra, blir inge mos :P

i en suro? hur snabbt tog du ut dem när de kläckts?

Fredrikslund

• Södermanland
« Svar #4 skrivet: 01 maj-11 kl 13:51 »
japp i en suro. hm. brukar ta ut dom när dom är torra och ge dom mat och vatten. inte som med andra kycklingar som man ska vänta med. tycker att mina vaktlar har överlevt bättre då, de har ju så mycket energi som små tillskillnad från hönskycklingar

Dela detta:

* Inloggade just nu

322 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser