Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  vad är det med kycklingen?  (läst 1366 gånger)

Hårhäxan

• Västerbotten
vad är det med kycklingen?
« skrivet: 30 apr-11 kl 15:43 »
Denna kyckling har som en böld där framme. Den ser även ruggig ut och som blöt i dunet. Men den är torr. Jag trodde först att den hade badat men så var det inte.

Är det någon som vet vad det är? Och vad ska jag göra med kycklingen? Ta bort den? sätta i karantän?

Jag provar skicka med en bild, har aldrig lagt in bilder förr...... får se om det går...

nina77

• Hälsingland
SV: vad är det med kycklingen?
« Svar #1 skrivet: 30 apr-11 kl 15:51 »
Hur gammal, har den ätit nyligen? När mina äter får de en stor bulle fram, det är maten som är i krävan. Varför den ser blöt ut vet jag inte, kan den ha fått nått fett i dunet? Är den pigg annars?

Hårhäxan

• Västerbotten
« Svar #2 skrivet: 01 maj-11 kl 15:32 »
I går var den jätteslö och ruggig, och i morse funderade jag på om jag inte skulle ta bort den men vid lunch tid hade den piggnat till rätt så bra så jag avvaktar nog och ser vad som händer med den. Den är fortfarande väldigt tjock och framtung i förhållande till de andra kycklingarna.

mymlan65

• Småland
« Svar #3 skrivet: 01 maj-11 kl 15:47 »
Ser ut som om den har lite krävproblem...
Har du äppelcidervinäger hemma så kan du prova att få i den en pytteskvätt, och sedan massera lite försiktigt...
Livet består inte av att vänta ut stormarna.
Det handlar om att lära sig dansa i regnet.

Dela detta:

* Inloggade just nu

288 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser