Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Äggkläckare  (läst 2396 gånger)

linisgirl

• Ångermanland
Äggkläckare
« skrivet: 02 maj-11 kl 10:09 »
Min äggkläckare var den 29de i ånge får ja den idag då??
Fick ni avi eller sms om att den komit eller hur funkade det som??

MVH/Lina

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
SV: Äggkläckare
« Svar #1 skrivet: 02 maj-11 kl 10:10 »
Min äggkläckare var den 29de i ånge får ja den idag då??
Fick ni avi eller sms om att den komit eller hur funkade det som??

MVH/Lina

Hur du får aviseringen beror ju helt och håller på vart du har beställt den ifrån. Paket brukar ha en förmåga att fastna i Ånge några dagar extra, det är i alla fall min erfarenhet... =/
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

linisgirl

• Ångermanland
« Svar #2 skrivet: 02 maj-11 kl 10:14 »
Jag skickade efter ifrån utlandet :)
Vill inte att de ska fastna där vill ha det idag ju..... :(

nina77

• Hälsingland
« Svar #3 skrivet: 02 maj-11 kl 10:35 »
mitt paket kom med lantbrevbäraren, jag bor i hälsingland

linisgirl

• Ångermanland
« Svar #4 skrivet: 02 maj-11 kl 10:37 »
Jo men de är ju svårt då ja inte är hemma och kan ta imot det??? Vad gör dom me det då??

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
« Svar #5 skrivet: 02 maj-11 kl 10:41 »
Jo men de är ju svårt då ja inte är hemma och kan ta imot det??? Vad gör dom me det då??

De lämnar troligtvis in det på ditt serviceställe - ICA, OK eller liknande.
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

linisgirl

• Ångermanland
« Svar #6 skrivet: 02 maj-11 kl 10:42 »
Ja å då får jag väl en avi??? eller sms?

linisgirl

• Ångermanland
« Svar #7 skrivet: 02 maj-11 kl 11:56 »
i kunde inte leverera ditt paket eftersom det inte fanns någon närvarande att teckna leverans. Den senaste status ditt paket kommer att visas här.  såhär står det nu att de alltid ska jävlas hur gör man nudå? Kan man ringa te ånge på nåt vis?

fauve

• Gäst
« Svar #8 skrivet: 02 maj-11 kl 11:59 »
Man väntar.. Paketet kommer när det kommer och som någon tidigare i tråden sagt Ånge brukar vara en stoppkloss som gör att paket kan ta någon extra dag på sig för att hitta fram dit de ska.

Attes matte

• Jämtland
« Svar #9 skrivet: 02 maj-11 kl 12:16 »
Man väntar.. Paketet kommer när det kommer och som någon tidigare i tråden sagt Ånge brukar vara en stoppkloss som gör att paket kan ta någon extra dag på sig för att hitta fram dit de ska.

Ja, va fan gör dom på posten i Ånge egentligen?!  ;D

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Attes matte

• Jämtland
« Svar #10 skrivet: 02 maj-11 kl 12:19 »
i kunde inte leverera ditt paket eftersom det inte fanns någon närvarande att teckna leverans. Den senaste status ditt paket kommer att visas här.  såhär står det nu att de alltid ska jävlas hur gör man nudå? Kan man ringa te ånge på nåt vis?

När det stod så i statusen för mitt paket så hade posten varit här och försökt leverera det den dagen. Postbilen kom med paktetet dagen efter, och jag var hemma för att kunna ta emot det.
Hur dom gör om man inte är hemma vet jag inte, men förmodligen så lämnar dom det på ditt lokala postpaket-utlämninngsställe, och så får du en avi att du har ett paket att hämta.

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

fauve

• Gäst
« Svar #11 skrivet: 02 maj-11 kl 12:37 »
Ja, va fan gör dom på posten i Ånge egentligen?!  ;D

/Sara

Bra fråga  ;D

Vet dock att det är ganska "allmänt känt" bland både företag och privatpersoner att det är så och har varit så under lång tid  8)

linisgirl

• Ångermanland
« Svar #12 skrivet: 02 maj-11 kl 12:49 »
De är lungt ja ringde och frågade och ja hämtar det i eftermiddag på postens utlämningställe :)
Min kläckare längtar

Dela detta:

* Inloggade just nu

366 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser