Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Superbra frakt!  (läst 1593 gånger)

Attes matte

• Jämtland
Superbra frakt!
« skrivet: 04 maj-11 kl 13:47 »
Idag var jag iväg och hämtade äggen som Ieenilorac skickade med lastbilsfrakt igår. Hon hade packat dom i lager på lager i en massa spån i en stor plasthink. Alla ägg var alltså omgivna helt av rejält med spån som var ganska hårt packat runt varje ägg och smockfulla hinken, så allt har legat helt stilla under färden.
Jag lös nyss alla ägg, och jag säger bara WOW!  :D Det går inte ens att beskriva skillnaden på dessa ägg jämfört med ägg skickade lika långt (från Skåne till Jämtland, ca 100 mil) med posten. Varenda luftblåsa (27 ägg) var liiiiten och helt oskadd. Jag hade lika gärna kunnat ha hämtat dessa ägg ute hos mina egna höns (en resa på ca 70 meter ;) ), så fina var dom.  :-*
Frakten på 250 spänn tycker jag faktiskt är en fis i rymden med tanke på hur mycket bättre resultatet blir. Och om man som vi går ihop ett par stycken och delar frakten så är det rena struntsumman för att få hem så väl omhändertagna ägg.  :D

Tusen tack Caroline, och nu är det bara att hålla tummarna för att det blir kycklingar ur alla ägg också. ;) (Och nu ska jag åka med ank-äggen till Jenny. ;) )

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Travelerhorses

• Häxa och djurvän.
    • Värmland
SV: Superbra frakt!
« Svar #1 skrivet: 04 maj-11 kl 13:54 »
Detta var intressant , vart hittar man info om lastbilsfrakt?
När vi kvinnor får orgasm utsöndras ämnet oxytocin, vilket gör oss mjuka, snälla, gulliga och omtänksamma.Så när ni män klagar på hysteriska, förbannade och frustrerade kvinnor,bör ni komma ihåg att det faktiskt är ni män som inte gör jobbet tillräckligt bra...

Attes matte

• Jämtland
« Svar #2 skrivet: 04 maj-11 kl 14:08 »
Detta var intressant , vart hittar man info om lastbilsfrakt?

Fråga Ieenilorac... Jag har faktiskt ingen aning. ;)

/Sara
Renoverings-bloggen: www.flatcoated.se/racksjon
Atte-bloggen: www.flatcoated.se/blog

Luppa

• Norrbotten
« Svar #3 skrivet: 04 maj-11 kl 14:15 »
Fråga Ieenilorac... Jag har faktiskt ingen aning. ;)

/Sara

Kontakter, troligtvis.  ;)
Djurtokig 80:a i norra norrbotten

Suffolkfår, höns av olika raser. 2 Border Collies, bondkatter och uppfödning av Lejonhuvad kanin för utställning, avel och kel.

ieenilorac

• www.sonnarpsnaturbruk.n.nu
    • Skåne
    • Sonnarps naturbruk
« Svar #4 skrivet: 06 maj-11 kl 09:10 »
Det är bara att ta kontakt med närmsta åkeri. Nästan alla tar frakter även från privatpersoner, och man kan ange vilken temperatur godset ska fraktas i (dvs fryst, kylt, utetemp och några till alternativ. Jag väljer ca 10oC, vilket grönsaker fraktas i, och det är en mycket bra temperatur för ägg.

Förutsatt att åkeriet kör i närheten av dit äggen ska, så avtalar man om pris, och mottagaren får hämta äggen på en avtalad tid och plats, chauffören ringer och berättar när han närmar sig. Detta fungerar inte till alla orter, men till de flesta av de större orterna, och orter som ligger längs med vägen mellan dessa.

Äggen hanteras varsamt, de lyfts in och ut för hand, säkras under färden, och det ställs garanterat inget annat ovanpå dem. Åkerierna har erfarenhet av att frakta allt möjligt, de har bra kundbemötande, hittar till rätt adress (vilket är mer än man kan säga om posten ibland...) och de gör sitt yttersta för att leverera på rätt tid.

Man måste bara ha lite framförhållning, alla orter trafikeras inte varje dag.

Jag kan varmt rekommendera att ta kontakt med några åkerier, de är väldigt duktiga och trevliga att ha med att göra.
Har nyligen köpt en liten gård på landet. Stora renoveringsbehov, stora möjligheter. Grönsaker, örter, träd och buskar. Bin. Amerikanska gula gäss, peking-, cayuga, welsh harlekin o myskankor, höns av diverse raser o vaktlar.

Dela detta:

* Inloggade just nu

403 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Bästa tidningen. Köper ingen annan än denna.
/Christina K

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser