Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Men vafan, använd inte andras foton på deras djur när ni annonserar!!  (läst 9536 gånger)

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
VAD ÄR DET JAG SER!! NÅGON SOM ANNONSERAR MED EN BILD PÅ MINA KYCKLINGAR SOM JAG HAR FOTAT!  >:( Dessutom ska den veta att kycklingen i mitten inte ens är en dv kochin som den skriver i annonsen!  :P :P

Ingen bildkälla, ingen som frågat mig... *morr*  >:(

http://www.blocket.se/vasternorrland/Dvargkochin_kycklingar_33650795.htm?ca=17&w=3
Var rädd om det liv ni har, ni vet aldrig när det tar slut ...
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

Xoot

• Gäst
VAD ÄR DET JAG SER!! NÅGON SOM ANNONSERAR MED EN BILD PÅ MINA KYCKLINGAR SOM JAG HAR FOTAT!  >:( Dessutom ska den veta att kycklingen i mitten inte ens är en dv kochin som den skriver i annonsen!  :P :P

Ingen bildkälla, ingen som frågat mig... *morr*  >:(

http://www.blocket.se/vasternorrland/Dvargkochin_kycklingar_33650795.htm?ca=17&w=3

Ring upp Personen. :)
Men att få bort bilden kan du ordna ganska snabbt genom att mejla till blocket.se och förklara, om du nu vill det.

fauve

• Gäst
Kolla adressen via tfnnrt och skicka sedan en fin faktura  >:D

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Kolla adressen via tfnnrt och skicka sedan en fin faktura  >:D
Håller med!  ;D
Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Skrev till personen att man kan lägga upp bilder på djuren man faktiskt säljer och inte tar bilder av andra hur som helst. Och att den ska vet att kycklingen i mitten inte ens är en dv kochin, hälsningar ägaren och fotografen. ::)

Vill inte bråka för mycket genom att hålla på med räkningar och sådant men ska ta kontakt med blocket för jag gillar INTE att mitt foto med mina kycklingar ligger ute som "till salu" hos en annan person. De kan väll fråga först, eller som sagt skriva dit en liten text vart bilden kommer ifrån. D: Men allra helst kan de väll fota SINA djur så att folk får se det som är till salu och inte en bild på något helt annat!
♥♥♥ www.honsitrunsby.webs.com ♥♥♥ ~~~ www.hönsträff.se ~~~ Visar vägen till kacklet ~~~
Kommer ni till Byledagen 25/5 - 2013? :) http://www.facebook.com/events/465511106842445/?fref=ts

gernsö

• Skåne
är bilden tagen från din hemsida eller? och är det någon du känner eller bara någon som tagit det bara. helt sjukt att man gör så, jag hade kontaktat blocker och sagt ifrån.
Kör hårt, livet är så jävla kort.
Här finns många djur men avel på sussex stor vit col, dv cochin,  korsningsgäss, myskankor i udda färger och sumatra.
Har ko, häst, hund,får, katt och sambo...

betsla

• Jämtland
    • Betsla - me, myself and I
Men hur fasen tänker man??? Blir nästan lika upprörd som jag skulle kunna tänka mig att Linkoso är...  >:D
70-talist som bor på vischan i Jämtland med sambo, 3 barn, 1 katt, 13 Åsenfår (genbank 1338 och MV3) och ett gäng höns - hedemora, brun leghorn, dv wyandotte, cream legbar och wyandotte samt lite araucanakorsningar och diverse andra korsningar.

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Bilden kan vara tagen från min hemsida eller från alternativ. Men största sannolikhet från min hemsida.

Här kan ni se bilden på min hemsida:

http://honsitrunsby.webs.com/apps/photos/photo?photoid=48338171

Ska börja bli mer noga med att smaska på mitt namn på alla foton jag lägger upp, hittills har jag bara smaskat på det på de jag är mest nöjd med men de andra är ju lika mycket mina också.
Jag har ingen aning om vem personen är.

mymlan65

• Småland
Skriv ett svar att du vill köpa just kycklingarna på bilden, och fråga vad de kostar.... 8)
Livet består inte av att vänta ut stormarna.
Det handlar om att lära sig dansa i regnet.

Vilse

• Gäst
Jag hade nån knasboll i usa som hade hunduppfödning  och hade bild på min hanhund!!
Jag mailade vederbörande som inte alls brydde sej,,

kanka

• Västerbotten
Det finns ju en ruta längst ner där du kan anmäla annonsen.
Det ska bara gå, 4600 kvm har jag till förfogande.

Enstöring

• Hälsingland
    • http://randy.zoomin.se
Varför inte begära provision? Hon tänker sälja 70 kycklingar för (minst) 50 kr st. Med hjälp av din bild. En rimlig ersättning kanske kan vara 15%? Bilden är ju bra, skulle hon köpa motsvarande av annan fotograf skulle det nog kosta mer.
Tråkigt och onödigt att folk bär sig åt så här!

Lisasgården

• lisasgarden.se
    • Dalarna
    • Lisasgården
Men å andra sidan så är ju allt som finns på nätet fritt för vem som helst att ladda ned. Om inte materialet är skyddat.
Bor på en solig gård ute på landet tillsammans med bonde, dotter och massor av husdjur. Hundar, kattor, höns, gotlandsfår, kaniner för produktion. Har jordbruk med inriktning på kött och spannmål. Både KRAV och konventionellt.
www.lisasgardens.blogspot.com
Kaninproducent på Lisasgarden.se

The Game

• Gäst
FY FAAN  VAD RUTTET..
/Majsan

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Men å andra sidan så är ju allt som finns på nätet fritt för vem som helst att ladda ned. Om inte materialet är skyddat.

Tja... Hon bryter ju ändå mot blockets regler. ::)

Snutt från blockets regler ang. bilder och filmer.

Bilder och filmer: Bilder och filmer i annonsen skall vara relevanta för varan eller tjänsten du annonserar om. Det är inte tillåtet att ta bilder och filmer från andra annonser utan annonsörens medgivande. Dessa är skyddade under upphovsrättslagen

Linkoso

• -
    • Höns i Trunsby
Har för mig att Linslus på forumet fick se sin kanin i en annons också för en liten tid sedan. H*n var inte heller glad.  :-X

Daniel Sörensen

• Människan är naturens enda misstag.
    • Södermanland
    • Fotoalbum
Allt material är automatiskt skyddat om inte fotografen/skaparen sagt att det får användas.(70 år efter skaparen dött får normalt materialet användas fritt)

"ditt verk skyddas av upphovsrättslagen så fort det skapats"

Tidigare bott på gård i Småland och på Gotland där jag ägnade mycket tid åt fjäderfäuppfödning och självhushållning.
Bor nu i lägenhet i Södermanland och spenderar dagarna med balkongodling, fågelskådning och fotografering.
Mina bilder finns på: www.flickr.com/danielmsorensen

The Game

• Gäst
Linkoso: säg bara till..

/stone cold

oskar98

• Fjäderfä!!
    • Skåne
    • www.oskarsorpington.yolasite.com
Sandra, Ring de och säg till att om ni ska ha bilden kvar i annonsen så ska ni betala pengar för ni får ha bilden.
Annars om du inte vill att den ska vara kvar så säg till att de ska ta bort den annars blir det inte kul.

Ja Linslus fick se sin kanin på bild av en annan säljare.
Jag är en grabb på 14 år som har mycket Orpington av ovanliga färger
Har även ett gäng Maraner
Mvh Oskar98 :D

Rosten

• Närke
På den tiden som jag köpte och sålde akvarum så fanns det 3 annonser samtidigt ute på blocket med min bild.
En av annonserna var min. >:(
Jävligt störande att hitta sina bilder, speciellt när man försöker sälja något. I detta fallet ett komplett akvaium med fiskar och växter.
Hos någon som kunkurerar om kunderna med hjälp av bilder på mitt akvarium.

Dela detta:

* Inloggade just nu

196 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser