Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Någon med erfarenheter av "Bo på lantgård"-konceptet?  (läst 1388 gånger)

Gångtrött

• Gäst
Hejsan
tänkte kolla med er om någon av er har erfarenheter av "Bo på lantgård", d.v.s. med den officiella organisationen..
Funderar lite på att ansluta oss dit och hyra ut ena huset på veckobasis. Skulle vilja veta vad ni tycker om det hela? hur funkar det tycker ni? Har ni hög beläggning? Vad kostar det att vara ansluten till "Bo på lantgård"?

Fordson

SV: Någon med erfarenheter av "Bo på lantgård"-konceptet?
« Svar #1 skrivet: 31 maj-11 kl 12:10 »
Vi körde det förra året, men inte i år. Vi tyckte att avgiften var för dyr och reglerna ganska styltiga. Vår gård ligger också så till att vi inte riktigt behöver BPL för att hitta hyresgäster om vi skulle vilja.
Det finns ju andra organisationer som man kan hyra ut via som inte sätter upp sådana höga krav på hur allting ska vara. Men det är klart, om man vill och tycker att det är en fjäder i hatten att ha en BPL skyllt ute vid vägen så kan det vara värt det.
Vi skulle hellre ha en till två familjer som kommer och bor flera år i rad, som sommarstuga ungefär. Det ständiga bytet av gäster fann jag lite "virrigt".

Oj glömde svara på dina fårgor:
* Jag tror det skulle kosta 4.500:- i år.
* Vi hade tre hela veckor och ca 5 helger uthyrda, men då hade vi "stängt" hela Maj och Juni.
« Senast ändrad: 31 maj-11 kl 12:12 av Fordson »

Dela detta:

* Inloggade just nu

232 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Den nya tidningen var t.o.m. skön att hålla i.Har även omslagets papper blivit lite annorlunda? Jag skriver lite annorlunda eftersom det är trevlig igenkänning i det som är väsentligt-nyttig läsning.Från min Växjöhorisont så var det trevligt att se Maja Söderberg och Nybrukarna. Lycka till med fortsättningen!
/John Moberg

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser