Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Metallnät till bibottnar.  (läst 2378 gånger)

klarre

• Södermanland
Metallnät till bibottnar.
« skrivet: 11 maj-11 kl 21:34 »
Hej
Är det någon som har koll på vilken typ av metallnät man ska köpa till egen tillverkade bi bottnar?

/Klas

mt_knot

• Skåne
SV: Metallnät till bibottnar.
« Svar #1 skrivet: 11 maj-11 kl 21:39 »
Det skulle jag också vilja ha tips på.

Antar att rostfritt är att föredra, maskstorlek ska väl vara stort nog för ett varroakvalster att trilla igenom och för litet för bi och getingar, vad det nu kan bli för lämpligt mått??

Sanntos

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 11 maj-11 kl 22:26 »
Gjorde en sökning, 8 mesh standard hardware cloth kallar de det i Amerika, det är  3*3 mm öppning, tråden är 0,17mm diameter.

klarre

• Södermanland
« Svar #3 skrivet: 11 maj-11 kl 22:31 »
LPs biodling verkar ha ett nät till rimligt pris:

Nät till botten galvad 360*333 22.50 kr

http://www.lpsbiodling.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=&artnr=100250LP&visa=1-1000&Sort=Populara&Visn=Lista1

Jag måste mäta vilket mått jag behöver i morgon.

/Klas

Edward.

• A NOBLE SPIRIT EMBIGGENS THE SMALLEST MAN
    • Gästrikland
« Svar #4 skrivet: 11 maj-11 kl 22:51 »
Tänk även på att den ska tåla olika syror som används i kupan i samband med varoa behandling mm.

mvh edward :P
"Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre." Nalle Puh

Dela detta:

* Inloggade just nu

288 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Underbar tidning eftet att jag läst flera nummer hos en väninna är det nu dags för egen prenumeration
/lena S

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser