Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Köpa -ödehus- : vad kostar det?  (läst 12829 gånger)

Misse

• nr 9424
SV: Köpa -ödehus- : vad kostar det?
« Svar #20 skrivet: 24 maj-11 kl 22:48 »
Jak är bra ;D
Jag hade inte mycket sparpoäng men lånade typ 380k till mitt hus. Gillar deras filosofi :-*
han-djuret Missekatt längtar efter stark själslig och kroppslig närhet...  Drömmer en massa om djup symbios som stärker utan att äta upp varann, som ger värme till småhuttrande själar när vi lekandes går genom glädje och sorg.
Jag tror på ett liv före Döden :)

Rosten

• Närke
« Svar #21 skrivet: 24 maj-11 kl 22:49 »
Man behöver inte flytte till norrland för att hitta billiga hus.
Här i Närke finns det rätt gott om dom. Ifall man håller sig några mil från tätorter.

Vi håller själva på att leta efter ett annat hus.
Så jag har hittat flera hus i prisklassen under 200 000:- där jag skulle kunna fixa ett jobb med maxavstånd till jobbet på 5 km.

Då letar jag ändå efter beboliga hus på ca 135-150 kvadratmeter i närheten av folk.

Rosten

• Närke
« Svar #22 skrivet: 24 maj-11 kl 22:58 »
Funkishus för 200 000:- här i närke, 132 kvadratmeter, 3700 kvadratmeter tomt, uthus mm, nära till sjö med fiskemöjligheter mm.
Beboligt men ett renoveringsobjekt.
Inget bra ställe om du har tänkt ha får. ;)
Men annars så funkar det.
http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-langasen-degerfors-kommun-rustorp-110-1737577

trashtotreasure

• -
« Svar #23 skrivet: 06 maj-14 kl 09:35 »
Visst finns det, och ganska gott om dom, om man tittar vid rätt tidpunkt. På våren brukar det finnas färre objekt, då många utlänningar passar på att skaffa sommarstuga.
Har själv letat hus under en längre tid, just i den prisklassen, särskilt ovan Gävle verkar man kunna hitta en hel del. Sen blir det fler ju längre upp och innåt landet man söker.
Har kollar på Hemnet och Blocket, man blir förvånad över hur mycket man kan få för en billig penning. Lyckas man dessutom få tag på ägaren direkt finns det faktiskt flera som kan tänka sig hyrköp.
Anledningen till att det inte blivit något köp är just ekonomisk, vägrar kategoriskt att ta lån. För mig är det samma sak som att hyra, men på sämre villkor. Banken faktiskt indirekt äger huset tills det är betalt, och under tiden måste jag ändå lägga egna pengar på huset.
Hyr man och vill flytta, är det ju bara säga upp sig och dra om nåt bättre skulle komma upp. Äger man är det inte lika lätt, särskilt om huset inte är i toppklass. Tills man hittat en köpare måste både ev. avbetalningar, uppvärming och andra fasta avgifter betalas...

Tillbaka till huset. Ett exempel jag hittade för nåt år sedan, 75.000 med 10ha mark en mindre sjö, inget fungerande vatten, men kallkälla, inget vidare avlopp och brunn, men murstock och spisar ok, el. Hade enligt mäklaren varit beboeligt för den tålige förutsatt att man inte pressade avlopp/brunn med tvätt och diskmaskin. Helt exelent!

I trakten kring Sollefteå, framförallt Ramsele och Näsåker finns det uppenbarligen många hus som står tomma utan att finnas ute på annons. Där finns det oxå många som lever "alternativt" sen många år tillbaka. Hitta nån här på forumet som bor i trakten och be dom höra runt, har själv fått tips så.

Lycka till och ta för Guds skull inga lån, banken äger dig!!! Som vi sett under de senaste åren kan en regering och därmed bankerna hux flux bestämma sig för att nu är det kris och då j-vlar står man där som ett fån. Kolla bara på Grekland eller varför inte England där hundratusentals numera är hemlösa trotts att de tidigare tillhörde den goda och trygga medelklassen, men detta talas det tyst om...

Dela detta:

* Inloggade just nu

616 gäster, 1 användare
yellgar

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning, väldigt intressanta artiklar.
/ Jimmy

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser