Välkommen! För att skriva i forumet måste du logga in först. Har du inget konto går det bra att registrera ett eller logga in med Facebook här. Det kostar inget.  :)

Författare Ämne:  Ska köpa hushållsvåg  (läst 3856 gånger)

Gryning

• Mirandas have
Ska köpa hushållsvåg
« skrivet: 09 aug-06 kl 12:24 »
Jag behöver skaffa en ny hushållsvåg. mi man kom genast med förslaget elektronisk våg ochdet verkar onekligen ganska praktiskt, men ... jag gillar lösningar som inte kräver batteri hela tiden. nu har jag en gammal Lindells-våg som jag har fått av min far, men den stora vågskålen har börjat spricka och dessutom är den väldigt ostadig. Jag vill att en våg ska vara
-stadig
-mekanisk
-snygg
- återhålllen i formatet, så den kan stå på köxbänken under överskåpen.
Jag väger bär, socker, mjöl, kött, smör, mandel mm på vågne. Det gick inte att åf upp katten på den.
Tips mottages tacksamt!

javill

• Blekinge
    • Glirnashopen
Re:Ska köpa hushållsvåg
« Svar #1 skrivet: 10 aug-06 kl 10:49 »
Jag köpte en blå jättefin hushållsvåg på loppis. Vet inte vad modellen heter men, den är ca 1 dm hög och 2,5 dm bred har en löstagbar rostfri plåtskål som vågskål. Den är mekanisk och jag tycker den fungerar utmärkt. Min mormor har en också och jag minns den sen jag var liten. Hennes är dock vit.  ;) Så ett tips kan vara att kolla på loppis och myrorna. Jag gav 20:- för min.
"Passa på och var glada nu. Man vet aldrig när det blir roligt nästa gång."

Potatisblomma

• Södermanland
« Svar #2 skrivet: 11 aug-06 kl 22:10 »
På blocket och tradera annonseras det om vågar ibland. Nytillverkad mekanisk hushållsvåg får man väl bara drömma om...
Landsflykting i storstan...

ChristinaR

• Västergötland
    • Elins trädgård
« Svar #3 skrivet: 12 aug-06 kl 20:21 »
Var på loppis idag och såg också flera mekaniska vågar som verkade helt OK. Så loppisjakt är nog lösningen. Och så kan man ju hitta en massa annat kul också... vi kom hem med tre fina 50-tals-tekoppar från Rörstrand, två uppläggningsfat till vår vardagsservis, en rolig tekanna, en massa serietidningar till barnen och lite annat smått och gott för en och en halv hundring ungefär  ;D När köksskåpen blir fulla kan man ju bära tillbaks en del grejer till loppis igen ...

Jag har två digitala vågar, en för finliret och en för lite tyngre grejer. Bortsett från batteriberoendet, så är de väldigt praktiska och bra.

praline1

• 100%bondmora med djur
    • Småland
« Svar #4 skrivet: 12 aug-06 kl 20:39 »
jag fick en ny mekanisk hushållsvåg av mi dotter i julklapp den hade hon köpt på verner o verner som säljer allt till hushåll men jag har sett vågar i andra affärer som säljer hushållsartiklar mvh.praline1
Bor i mitt lilla hus med hundar katter höns kaniner och gubben Pettson

martinki

• ljuspunkt
« Svar #5 skrivet: 18 aug-06 kl 06:04 »
Jag skulle då ta en elektronisk våg med elsladd om Du inte tycker om batterier /akkus. Ifall Du vill göra tvål någon gång måste det vara väldigt noga med vikten. Då gäller gramvis eller ännu mindre steg.  Kakor blir nog bra med ungefärliga siffror, så en gammaldags mekanisk våg räcker i alla fall. Själv har jag både och.

Dela detta:

* Inloggade just nu

230 gäster, 0 användare

* Forum

* Om tidningen Åter

- Superbra tidning där det mesta tas upp! Klart prisvärd läsning.
/Theo

* Nya inlägg

* Nytt i ditt landskap

För inloggade medlemmar visas här nya lokala annonser, aktiviteter och presentationer.
Logga in eller
registrera dig.
 :)

* Nya annonser